Hoeksche Chips

Context
Hoeksche Chips is uniek vanwege zijn ambachtelijke, op de boerderij bereide chips in een transparante zak. Al enige tijd verkochten ze het product op Schiphol. Maar dit was in een reguliere dichte zak en communiceerde onvoldoende de unieke kwaliteiten.

Merkmatch
Voor het internationaal reizend publiek is de naam ‘Three Dutch Farmers' ontwikkeld. Het typische Hollandse thema wordt gevisualiseerd door de tulpen van chips. Het onderschrijft het authentieke en natuurlijke karakter

Scope
Verpakkingen, naamsontwikkeling

Resultaat
Het cliché van Hollandse tulpen met een vernieuwende opvallende invulling.
Klant is uitermate blij met de uitkomst en Schiphol heeft het direct omarmd en geïntroduceerd in de smaken zeezout, paprika en zwarte peper.

Hoeksche Chips produceert ook voor een Italiaanse producent, gespecialiseerd in delicatessen met truffel, een chips met echte truffel. Nu is dit heerlijke product ook in het eigen assortiment opgenomen. Het is een fantastische product met echte truffel in plaats van kunstmatige aroma’s. Aangezien de grondstof duur is moet de verpakking een premium uitstraling hebben.
De zwarte zak is heel anders dan de transparante zakken van de andere smaakvarianten waarmee Hoeksche Chips bekend mee is geworden. De suggestie van de verpakking maakt de ervaring helemaal waar.
Voor het supermarktkanaal wordt gebruik gemaakt van de merknaam Boerderij Chips. Deze is ook bekend vanwege zijn ambachtelijke, op de boerderij bereide chips in een transparante zak.
Al enige tijd werd het product in diverse supermarkten verkocht. Maar het was te generiek. Met behoud van het karakter moest er een stap gemaakt worden. De boeren uitstraling moet behouden blijven, maar het moet nu wel als merk te beschermen zijn. Zonder dat de het voor de consument als teveel bedacht wordt ervaren.
< <