Klene

Context
Het merk Klene van Perfetti Van Melle timmert met ons sinds 2003 aan de weg. De druk van de concurrentie is groot en Klene moet zich blijven ontwikkelen om de autoriteit op het gebied van drop te zijn. Nieuwe productlijnen worden ontwikkeld om het assortiment te verbreden en te verdiepen.

Merkmatch
De consument zoekt authenticiteit en drop wordt ambachtelijk bereid: Klene is de enige echte.

Scope
Verpakkingen, logo, namen, dropvormen, POS materiaal

Resultaat
Alle namen, dropvormen en verpakkingen van Klene zijn door ons ontwikkeld vanuit hetzelfde concept: originaliteit. Hollandse authenticiteit en passie voor drop worden geproefd, gezien en gevoeld. De ADCN bekroont dit in 2004 met een Zilveren Lamp. De omzet groeit vervolgens in vier jaar met 93%. Goed voor de Gouden Effie 2008 en zilveren DBA Design Effectiveness Award 2009.

Drie generaties van de succesvolle basislijn in 12 jaar.
De basislijn met de 'waarde' thematiek, terugkerend in een steeds wisselend en groeiend assortiment van typische Klene namen en dropvormen.
Drie generaties van de snoeperig drop lijn die de impulsaankoop verhogen.
Wybert krijgt een dynamischer uiterlijk en de endorsement mee van het succesvolle Klene
< <