Context
Peeze Koffiebranderij bestaat al 130 jaar en is een aanbieder van topkwaliteit, vooral in het business to business kanaal. Kwaliteit en duurzaamheid door de hele keten staat centraal. De verpakkingen en huisstijl sluiten niet aan bij waar Peeze voor staat.
Merk match
De afnemer wil zich onderscheiden met een bewuste keuze. De consument wil een lekker kopje koffie. De boeren van de plantage genieten van het eindproduct en brengen zo hun trots, de aandacht en het genieten over op de consument. Een good-feeling mood.
Scope
Verpakkingen, logo, huisstijl, beursstand, leaflets, POS materiaal
Resultaat
De nieuwe verpakkingen hebben de trots binnen de organisatie vergroot. Afnemers hebben het concept omarmd hetgeen leidt tot een grotere zichtbaarheid en herkenbaarheid op het punt van verkoop. Goed voor gouden lamp ADCN, bronzen Clio Award 2011, zilveren Pentaward en RedDot design Award 2011. De verkopen zijn enorm gestegen.