Van Strien

Context
Banketbakkerij van Strien is gespecialiseerd in het maken van de lekkerste koekjes en slagroomsoesjes. Gemaakt door vakmensen, met zorgvuldig gekozen ingrediënten. Sinds enige tijd hebben zij een eigen merk in het retailkanaal. De consument weet de koekjes te waarderen vanwege de kwaliteit en ze herkenden het aan het ‘Handmade’ panel, maar dat ze koppelden het niet aan het merk. Van Strien is eigenlijk nog onbekend. Dat moest veranderen. Daarnaast zaten de biologische koekjes in bruine kraftpapieren zakjes, die onvoldoende de juiste kwaliteit en smaak communiceerden. Tenslotte zijn er nieuwe koeken voor tussendoor ontwikkeld onder de naam ‘Baked Goodness’ verkocht gaan worden in de OOH markt. Het werd dus tijd voor de ontwikkeling van een aangepaste identiteit.

Merkmatch
Smaak door ambachtelijkheid en aandacht.

Scope
Logo, verpakkingen en displaydozen 

Resultaat
Een nieuw logo is ontwikkeld dat de ambachtelijkheid, authenticiteit en kleinschaligheid van het merk onderstreept. De naam is nu veel herkenbaarder. Vervolgens zijn er nieuwe verpakkingen ontwikkeld voor de biologische koekjes. Deze hebben een meer hedendaagse uitstraling gekregen en onderstrepen de bijzondere smaken. Voor de OOH markt zijn de folies en displaydozen ontworpen in lijn met de nieuwe aangescherpte identiteit.

 

< <