Zonnatura

Context
Zonnatura had een beetje het imago van een stoffig reform merk met enkel specialiteiten op een weggestopt schap. Mede door middel van introductie van ‘gewonere’ producten wil het zich ontwikkelen tot een breed gezonde voeding merk voor dagelijks gebruik.

Merkmatch
Zonnatura is de bron van een goed leven door middel van gezonde voeding.

Scope
Verpakkingen en logo.

Resultaat
Ook voorheen niet gebruikers zien nu Zonnatura als een merk dat bij hen past. De nieuwe verpakkingen ogen frisser en moderner en sluiten perfect aan bij de kernwaarden natuurlijk, puur, eerlijk en gezond. Het merk staat nu meer in de wereld van hedendaags gezond eten. Er is ook een betere balans gevonden tussen merk- en productcommunicatie. De nieuwe producten en verpakkingen zijn uiterst enthousiast ontvangen door handel en consument.

Thee is van oudsher een heel belangrijke categorie voor het Zonnatura merk en de consument. Hier komt de jarenlange expertise in selectie en blending van kruiden goed naar voren. Inmiddels was het assortiment zo gegroeid, dat het moeilijk was voor de consument om het onderscheid tussen de tientallen thee varianten te begrijpen en de juiste thee variant in het winkelschap te vinden.
Op basis van consumer insights is een categorie en merk segmentatie aangebracht. Het Zonnatura thee assortiment is nu in 4 segmenten opgedeeld, elk met een eigen benefit en design, die toch één Zonnatura familie vormen: 100% pure kruiden (b.v. 100% Kamille); de kruiden expert lijn met functionele benefits (b.v. Detox); een groene thee lijn (b.v. Groene thee Gember) en een segment waarin kruiden gemengd zijn om ultieme smaaksensaties te creëren (b.v. Bloesemmix).
De consument zal met hernieuwde belangstelling naar het theeschap kijken.
Thee is van oudsher een heel belangrijke categorie voor het Zonnatura merk en de consument. Hier komt de jarenlange expertise in selectie en blending van kruiden goed naar voren. Inmiddels was het assortiment zo gegroeid, dat het moeilijk was voor de consument om het onderscheid tussen de tientallen thee varianten te begrijpen en de juiste thee variant in het winkelschap te vinden.
Op basis van consumer insights is een categorie en merk segmentatie aangebracht. Het Zonnatura thee assortiment is nu in 4 segmenten opgedeeld, elk met een eigen benefit en design, die toch één Zonnatura familie vormen: 100% pure kruiden (b.v. 100% Kamille); de kruiden expert lijn met functionele benefits (b.v. Detox); een groene thee lijn (b.v. Groene thee Gember) en een segment waarin kruiden gemengd zijn om ultieme smaaksensaties te creëren (b.v. Bloesemmix).
De consument zal met hernieuwde belangstelling naar het theeschap kijken.
Thee is van oudsher een heel belangrijke categorie voor het Zonnatura merk en de consument. Hier komt de jarenlange expertise in selectie en blending van kruiden goed naar voren. Inmiddels was het assortiment zo gegroeid, dat het moeilijk was voor de consument om het onderscheid tussen de tientallen thee varianten te begrijpen en de juiste thee variant in het winkelschap te vinden.
Op basis van consumer insights is een categorie en merk segmentatie aangebracht. Het Zonnatura thee assortiment is nu in 4 segmenten opgedeeld, elk met een eigen benefit en design, die toch één Zonnatura familie vormen: 100% pure kruiden (b.v. 100% Kamille); de kruiden expert lijn met functionele benefits (b.v. Detox); een groene thee lijn (b.v. Groene thee Gember) en een segment waarin kruiden gemengd zijn om ultieme smaaksensaties te creëren (b.v. Bloesemmix).
De consument zal met hernieuwde belangstelling naar het theeschap kijken.
< <