Redesign koekjes en zoutjes van 'Handmade by Van Strien'

06 Sep 2017

Banketbakkerij van Strien is gespecialiseerd in het maken van de lekkerste koekjes en zoutjes. Deze leveren ze aan banketbakkerijen, maar ook onder het eigen merk ‘Handmade by Van Strien’ voor het retailkanaal, zonder een concessie te doen aan de kwaliteit.
Jaques van Strien, derde generatie eigenaar en directeur van Van Strien Banketbakkerij: ‘Na aanpassing van onze biologische koekjes door SOGOOD is het nu de beurt aan ons kernassortiment. Er kwamen wat nieuwe smaken bij en de bestaande moesten voor de consument wel herkenbaar blijven.’
Rob Verhaart, creatief directeur van SOGOOD: ‘Poetsen waar het glimt. De bestaande en herkenbare fotografie hebben we gehandhaafd, met hier en daar een kleine kleuraanpassing. Het nieuwe logo geeft meteen meer schap presentie aan de producten. We hebben een duidelijkere segmentering gemaakt en door de verbeterde banderol is het nu gemakkelijker navigeren op het schap.’

Bekijk case

Nieuw product van Bresc

18 Aug 2017

Bresc is de specialist in koelverse knoflook- en kruidenproducten gericht op de Europese gastronomiemarkt. 
Ellen Spaander, marketing manager Bresc: ‘Voor de Mediterrane gamba marinade lukte het ons niet een aantrekkelijke verpakking te ontwikkelen. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een specialist op dit terrein en die vonden we bij SOGOOD.’
Edwin Visser, managing director bij SOGOOD: ‘Mannelijke professionele koks kijken toch anders tegen een potje aan dan de gemiddelde huisvrouw. We hebben ons laten inspireren door aardewerk uit Portugal om in één keer het juiste Mediterrane gevoel op te roepen.’

Bekijk case

Nieuwe dropsoort Klene Krakers

17 Jul 2017

Designbureau SOGOOD ontwikkelt verpakkingen voor de nieuwe dropsoort Klene Krakers.
Luuk Olde Hengel, group brandmanager bij Perfetti Van Melle: “Klene introduceert nu een serie dropjes met een heerlijk krakend laagje met smaken die aansluiten bij de vertrouwde recepturen van Klene, maar toch vernieuwend zijn. Met deze drie soorten innoveert het merk Klene. Het is een mooi voorbeeld van het MAYA principe: Most Advanced Yet Acceptable.”
Edwin Visser, directeur van SOGOOD: “Eerst bedachten we de naam Krakers voor dit dropje. In de herkenbare Klene stralen rondom het logo hebben we een kraakeffect ingebracht. Het was lastig een verpakking te maken die goed uitlegt wat de consument kan verwachten zonder teveel concessies te doen voor een sterke herkenbare Klene verpakking. Ook qua design hebben we gebruik gemaakt van het MAYA principe.”

Bekijk case

 

Introductie Zonnatura Goedemorgen

24 Mar 2017

Zonnatura introduceert een nieuw ontbijtproduct voor kinderen: knapperige ontbijtgranen in de smaken choco-sterren en fruithartjes. Ontbijtgranen voor kinderen bevatten vaak veel suiker en zijn laag in vezels. Daar biedt Zonnatura een alternatief voor. Deze ontbijtgranen kun je zonder schuldgevoel op tafel zetten want er zit 70% minder suiker in en is rijk aan vezels. Het is een voedzaam en lekkere start van de dag.
Voor een aantrekkelijke verpakking voor kids heeft het merk geen characters nodig. Zonnatura vertrouwt op haar eigen kracht. Het goede product staat centraal, benadrukt door het opvallende venster. Het is een leuke en verantwoorde start van de dag.

Bekijk case

Nieuw logo en verpakkingen voor Van Strien koekjes.

20 Mar 2017

De consument weet de koekjes van Van Strien te waarderen, maar ze werden onvoldoende aan het merk gekoppeld. Daarnaast zaten de biologische koekjes in bruine kraftpapieren zakjes, die onvoldoende de juiste kwaliteit en smaak communiceerden. 
Door SOGOOD is allereerst een nieuw logo ontwikkeld dat de ambachtelijkheid, authenticiteit en kleinschaligheid van het merk onderstreept. De naam is nu veel herkenbaarder. Vervolgens zijn er nieuwe verpakkingen ontwikkeld voor de biologische koekjes. Deze hebben een meer hedendaagse uitstraling gekregen en onderstrepen de bijzondere smaken. Voor de OOH markt zijn tenslotte, onder de naam 'Baked Goodness',  de folies en displaydozen ontworpen in lijn met de nieuwe aangescherpte identiteit.

Bekijk case

Goud voor SOGOOD voor verpakkingen No Fairytales

17 Mar 2017

Tijdens het gala in Studio 21 heeft SOGOOD twee prijzen in de wacht gesleept. Voor de Boomsma Gin fles ontvingen wij de Runner-up prijs in de categorie dranken. En voor de verpakkingen van No Fairytales ontvingen we uit handen van Jort Kelder de gouden NL Packaging Award in de categorie Food Vers. Het was een bijzonder feestelijke avond.

ADCN nominatie voor Boomsma Gin!

15 Mar 2017

In de categorie 'Design - Packaging' heeft SOGOOD een ADCN nominatie ontvangen voor de nieuwe Boomsma Gin. De prijsuitreiking is op 13 april a.s. in Carré.

Dr. Oetker 100 jaar in Nederland!

27 Feb 2017

Dr. Oetker is 100 jaar verkrijgbaar in Nederland en dat moet gevierd worden. Er is een speciale verjaardagseditie van een Duo Kwarktaart ontwikkeld. SOGOOD ontwikkelde de verpakking van deze limited edition.

Drie nominaties voor SOGOOD!

06 Feb 2017

Voor de NL Packaging Awards heeft SOGOOD nominaties ontvangen voor het werk voor de HEMA premiumlijn, Boomsma Gin en de No Fairytales verpakkingen.
De prijswinnaars zullen 16 maart a.s. tijdens een gala in Studio 21 bekend gemaakt worden. 

Bekijk overzicht van alle nominaties

 

Peeze introduceert nieuw koffieconcept

06 Jan 2017

Peeze introduceert tijdelijke specialties aan onder de naam BEST COLLECT. Dit assortiment is een nieuw, single origin koffieconcept. Een concept dat niet alleen draait om koffie met een excellente smaak, maar juist ook om het verhaal achter de koffiebonen. Het is geen mix, maar bonen uit één streek of zelfs van één plantage. Peeze werkt voor BEST COLLECT samen met lokale koffiespecialisten. Zij kennen de ligging, groeihoogtes en verwerkingsmethodes die zorgen voor bijzondere koffiearoma’s. Aangezien de oogst het volgende jaar weer anders kan zijn, zullen de specialties regelmatig wijzigen.
Door middel van illustraties verhalen de verpakkingen over de ontdekkingstocht en de bereidingswijze van deze speciale koffiebonen. De stazak met de illustraties zal altijd hetzelfde zijn en hierop komt een label die de specifieke soort en smaak communiceert. In dezelfde stijl van deze verpakkingen wordt ook een exclusief servies geïntroduceerd. Deze introducties verstevigen de premium positie van Peeze.
Bekijk case

Italiaanse chips uit de Hoeksche Waard

12 Dec 2016

Sinds enige tijd produceert Hoeksche Chips voor een Italiaanse producent, gespecialiseerd in delicatessen met truffel, een chips met echte truffel. Nu is dit heerlijke product ook in het eigen assortiment opgenomen.
Henk Scheele, een van de twee directeur-eigenaren van Hoeksche Chips: ‘Het is een fantastische product met echte truffel in plaats van kunstmatige aroma’s. Aangezien de grondstof duur is, wil ik wel een premium uitstraling.’
Edwin Visser, directeur van SOGOOD: ‘De zwarte zak is heel anders dan de transparante zakken van de andere smaakvarianten waarmee Hoeksche Chips bekend mee is geworden. Je weet meteen dat je iets bijzonders hebt. De suggestie van de verpakking maakt de ervaring helemaal waar.’
Bekijk case

Unieke verpakking voor bloembollen

15 Nov 2016

Scorlewald is een antroposofische zorginstelling. De cliënten, met een verstandelijke beperking, halen veel bevrediging uit het zelf maken van ambachtelijke producten, die vervolgens in de winkel of via de webshop worden verkocht. Een nieuw initiatief is de ontwikkeling van een prachtig pakket biologische geteelde bollen voor bijen en vlinders. De onderscheidende verpakking is in een aantal stappen zelf in elkaar te zetten, maar ook weer niet te gecompliceerd voor de medewerkers. Het plaatje met de afbeelding van de bollen erop kun je in de grond stoppen. Het doosje, als een kluit aarde, kun je weer dichtplakken en als spaarpot gebruiken voor een goed doel. Alle medewerkers hebben een stempeltje met hun eigen naam en kunnen willekeurig stickertjes kunnen plakken met een bijtje, lieveheersbeestje of een vlinder. Zo wordt elke verpakking gepersonaliseerd en uniek. Het is echt een cadeautje en een mooi alternatief voor het geven van een bloemetje. Het assortiment bestaat nu uit een vijftal verschillende soorten en mixen. Bij elkaar presenteert dat zich als een bloemperk op het schap.

Wereldprimeur ‘No Fairytales’

21 Sep 2016

Switchback Foods is een start-up en wil mensen gezonder laten eten door middel van lekkere en gezonde producten. Daarvoor is een alternatieve tortilla’s ontwikkeld met 45% groenten op basis van biet en wortel. Een wereldprimeur met een merknaam en verpakkingen die de consument uitnodigen het eens te proberen. En dan merken ze hoe smaakvol gezond kan zijn.
De door SOGOOD ontwikkelde merknaam ‘No Fairytales’ maakt meteen duidelijk dat de initiatiefneemster geen holle praatjes verkoopt. Haar producten zijn eerlijk, echt en puur zonder onnodige toevoegingen. Om dit naar de consument duidelijk te maken is een verpakking ontwikkeld waar het product de hero is. De teksten op de facing hebben een kleine avontuurlijke twist meegekregen en zijn verweven met natuurlijke ornamenten. De frosted look versterkt het verse en natuurlijke karakter van de producten.
www.nofairytales.nl

Relaunch Zonnatura Tussendoortjes

30 Aug 2016

De tussendoortjes categorie van Zonnatura wordt geherlanceerd. Brieke Hillen, Marketing Director bij Wessanen Benelux: 'Tussendoortjes is een belangrijke categorie voor het Zonnatura merk en de consument. Wij zijn het gezonde alternatief op dit schap. Nu introduceert Zonnatura nieuwe Pit- en Notenrepen. Deze zijn alleen gezoet met honing: minder zoet en meer bite. Daarnaast hadden wij al de meer voedzame notenrepen. Met het redesign willen wij benadrukken dat er alleen pure ingrediënten inzitten zonder enkele toevoeging. Wij maken de claim ‘that’s it!’ waar’.
Edwin Visser, directeur van SOGOOD: ‘Zonnatura is niet geforceerd hip, maar gezond én heel lekker. Wij willen het merk relevanter en eigentijdser maken voor de consument. Wij hebben gekozen om enkel alle ingrediënten af te beelden binnen een nieuw Zonnatura grid. De voorzijde is eigenlijk de ingrediëntendeclaratie.'
Bekijk advertentie

 

Introductie Boomsma Gin

08 Jul 2016

Boomsma Distilleerderij werd in 1883 opgericht in Leeuwarden. Het familiebedrijf wordt nu gerund door de vijfde generatie, broer en zus Chantoine en Saskia Boomsma. De jarenlange heritage en expertise in het werken met kruiden, het maken van jenever en de recente uitbreiding met de koperen distilleerketel heeft geleid tot het maken van Boomsma Gin.
Saskia Boomsma: “Nu hebben wij eindelijk een echte Friese gin. We distilleren in onze koperen ketel, zodat alles van het product een echte Friese origine heeft. De smaak onderscheid zich door de typische Friese kruiden.”
Rob Verhaart, creatief directeur van SOGOOD: “De Boomsma familie wil niet een typisch traditionele Friese uitstraling. Wij waren vrij om de flesvorm en gehele aankleding ervan te ontwikkelen. In het archief van Boomsma stuitten wij op het eigenzinnige ruitlogo uit het begin van de vorige eeuw. Dat hebben wij als uitgangspunt genomen om de fles te verrijken. Hierdoor heeft de fles eigenheid en karakter gekregen, met een knipoog naar de tijd van de roerige jaren ‘20 en ‘30. Het is een statement en tegelijk een moderne klassieker.”

Interview Saskia Boomsma

HEMA biologische thee

28 Jun 2016

HEMA introduceert binnen de nieuwe verwenlijn biologische fairtrade thee. Naast het spel met de typografie, die voor iedere smaak verschillend is, zijn er voor de acht smaken contrastkleuren met het zwart gekozen voor extra onderscheid en opvallendheid.

Dr. Oetker wint Wheel of Retail

26 May 2016

Onze klant Dr. Oetker heeft in de categorie bakwaren de Wheel of Retail 2016 gewonnen. Dit innovatieve product met een verpakking van SOGOOD is een groot commerciëel succes.

Restyling Klene premium drop

04 May 2016

De bekende premium Zeezout Waterwerken en Laurier Ontdekkingsreizen dropjes van Klene krijgen een restyling.
Luuk Olde Hengel, group brandmanager bij Perfetti Van Melle: “Het was weer tijd voor een volgende stap. Het portret van Johannes Coenrades Klene mocht plaats maken voor de pure ingrediënten en we wilden de heritage van Klene meer benadrukken.”
Edwin Visser, directeur van SOGOOD: “Klene bestaat sinds 1876. We hebben een fin de siècle gevoel ingebracht, die de geschiedenis en ambachtelijkheid van deze dropmaker voelbaar maakt. Je hebt nu het idee dat de verpakking altijd al zo geweest is en toch sluit hij aan bij de behoefte van de huidige consument. ”

'Jouw favoriet' Engelse drop

04 May 2016

Klene Engelse Drop is al jaren geliefd en een van de bekendste mixen. Nu gaat Klene deze juist gesorteerd aanbieden.
Luuk Olde Hengel, group brandmanager bij Perfetti Van Melle: “Iedereen heeft zijn eigen favoriet: de bekende kokosrondjes, de 3-laagse kokos & drop en de zoete dropstaafjes. Nu kan je een hele zak kopen met alleen jouw favoriet”
Edwin Visser, directeur van SOGOOD: “Je vraagt je eigenlijk af waarom niemand eerder daarop is gekomen?! Het was best lastig om de juiste balans te vinden tussen  aan de ene kant de herkenning van Klene Engelse drop en aan de andere kant het onderlinge verschil. Hier kan je toch niet van afblijven? ”

Corporate identity voor nieuw pensioenfonds

20 Apr 2016

SOGOOD heeft in een korte tijd een merknaam en sterk merkbeeld ontwikkeld en uitgewerkt naar vele dragers voor het nieuwe pensioenfonds Volo, een initiatief van PGGM. Volo is Latijn voor: “ik wil, ik kies“. Het logo bestaat uit simpele basisvormen en zijn de essentie. Bouwstenen die zich op allerlei manieren laten combineren. De verschillende vormen passen exact in elkaar en tezamen vormen ze een solide vorm. Dit staat voor samenwerking, samen sterk staan, samen de risico’s delen en continuIteit. Er is een perfecte match tussen vraag en aanbod, tussen pensioenuitvoerder en werkgever, maar ook tussen werkgever en werknemer.
Het logo laat zich heel goed ‘animeren’ voor digitaal gebruik, zoals op de website te zien is. De vormentaal kan gedoseerd worden: van uitbundig tot ingetogen, van feestelijk tot degelijk. Afhankelijk van drager en boodschap kan ook hier een perfecte match gemaakt worden. In zijn totaliteit is het een vernieuwende, verrassende, dynamische en eigentijdse verschijning in de financiële wereld.

Meer informatie is te vinden via www.volopensioen.nl

SOGOOD wint NL Packaging Award voor Vivera

18 Mar 2016

Feest! SOGOOD wint met werk voor Vivera de NL Packaging Award in de categorie koelvers. En onze klant Peeze heeft de prijs gewonnen in de categorie duurzaamheid, in de door SOGOOD ontworpen doosjes. In Studio 21 zijn door Jort Kelder de felbegeerde prijzen uitgereikt.

Bekijk alle winnaars.

Heks’nkaas® introduceert Filet Hollandaise®

17 Feb 2016

Heks’nkaas® introduceert het nieuwe product Filet Hollandaise® in een nieuwe categorie.
Karla van ’t Hag, brandmanager bij Heks’kaas®: ‘Filet Hollandaise® is een unieke groente-spread met verse kruiden. We hebben een draai gegeven aan filet americain, maar eigenlijk is het nergens mee te vergelijken. Het is heerlijk bij de lunch en bij de borrel.’
Edwin Visser, directeur van SOGOOD: ‘Het is altijd spannend een geheel nieuw product te mogen vormgeven. Natuurlijk lenen we wel ingrediënten uit bekende categorieën zoals het bakje met versheidassociatie en de bekende illustratiestijl van Heks’nkaas ®. De verpakking moet de consument verleiden om het product eens te proberen.’

Nieuwe verpakkingen Boerderij Chips

04 Jan 2016

Boerderij Chips is uniek vanwege zijn ambachtelijke, op de boerderij bereide chips in een transparante zak.
Henk Scheele, een van de drie directeur-eigenaren van Hoeksche Chips: ‘Al enige tijd verkochten we ons product in diverse supermarkten. Maar het was te generiek. Met behoud van het karaker moest er een stap gemaakt worden.’
Edwin Visser, directeur van SOGOOD: ‘Voor het bedrijf hadden we al eerder het ‘Three Dutch Farmers’ concept voor Schiphol ontwikkeld, met een groot commercieel resultaat. Heel leuk om nu ook voor het reguliere retailkanaal een concept te mogen ontwikkelen. De boeren uitstraling moest behouden blijven, maar het moet nu wel als merk te beschermen zijn. Zonder dat de het voor de consument als teveel bedacht wordt ervaren. Daar zijn we goed in geslaagd.’
Het assortiment bestaat uit de smaken zeezout, paprika en iedere keer een andere tijdelijke variant.

SOGOOD is lid van BNO NEXTpack

20 Nov 2015

SOGOOD is één van de initiatiefnemers en actieve deelnemers van BNO NEXTpack. NEXTpack verenigt binnen de BNO de toonaangevende packagingdesignbureaus van Nederland. De leden vertegenwoordigen verschillende expertises en specialismen. Samen zorgen zij voor grotere zichtbaarheid en beter begrip van hun vakgebied als geheel. NEXTpack inspireert opdrachtgevers, studenten, vakgenoten en pers met overtuigende en verrassende informatie over de betekenis en het belang van packaging design. NEXTpack geeft inzicht in de complexiteit, professionaliteit en creativiteit van het vak. Daarnaast verwoordt NEXTpack de visie van de professionals op relevante ontwikkelingen en draagt zij bij aan maatschappelijke discussies.

Trends packaging design

04 Nov 2015

SOGOOD  heeft vijf internationale grafische design trends op het gebied van foodverpakkingen geïnventariseerd. Het is inspirerend om te zien wat in andere categorieën en in andere landen speelt. En wellicht zet dat aan tot nadenken wat het voor uw merk kan betekenen.
Als u interesse heeft in een presentatie kunt u contact opnemen met Edwin Visser. 

Beste bureau keuze

30 Oct 2015

SOGOOD ondersteunt het inititatief om te komen tot de beste bureau keuze!
http://www.bestebureaukeuze.nl/

 

Nieuwe HEMA verwenproducten

29 Oct 2015

Het gaat heel goed met food binnen HEMA. Inmiddels is het nieuwe food verpakkingsconcept van witte verpakkingen met een aquarel, ook van SOGOOD, binnen HEMA breed uitgerold. Daarom is het nu tijd te kijken naar de verpakkingen van de nieuwe ‘verwenproducten’. Deze luxere producten moeten ook een eigen signatuur krijgen en opvallen binnen het assortiment.
Edwin Visser, directeur van SOGOOD: ‘Na de witte lijn hebben we nu een zwarte lijn gecreëerd die direct opvalt op de HEMA schappen. We hebben gekozen voor een typografische oplossing, die ook non-verbaal direct vertelt dat het een bijzonder product is. Met fotografie wordt nu de nadruk gelegd op de onderscheidende ingrediënten. Met deze producten kan de consument zichzelf en zijn gasten extra lekker verwennen.’

AGU beursstand

28 Oct 2015

Voor de Bike Motion in de Jaarbeurs heeft SOGOOD alle communicatie ontwikkeld voor de beursstand van de AGU stand. AGU is bekend van zijn fietskleding. Vooral de achterwand 'Design your own' trok veel aandacht van de beursgangers en de concurrentie. AGU gaat hiermee een nieuwe fase van communicatie in.

Luchtige drop van Klene

18 Sep 2015

SOGOOD ontwikkelt verpakkingen voor de nieuwe luchtige droplijn van Klene.nLuuk Olde Hengel, group brandmanager bij Perfetti Van Melle: “Klene introduceert nu een luchtige dooreetdrop die goed aansluit op de trend in de drop-snoep markt en die zorgt voor meer schapimpact. Met de drie smaken innoveert het merk Klene.”
Edwin Visser, directeur van SOGOOD: “Voor ons is deze introductie aanleiding om de grenzen van het Klene design zoals de consument dat (her)kent op te zoeken. Vanwege de luchtigheid van het product hanteren we het thema van de wolken en de bekende Klene stralen rond het logo hebben we een andere interpretatie gegeven. Klene gaat met zijn tijd mee.”

Nieuw aardappelmerk Carisma

26 Jun 2015

Agrico is een coöperatieve organisatie die wereldwijd aardappelen vermarkt, nieuwe rassen kweekt en innovatieve oplossingen bedenkt. Nu introduceert zij het nieuwe merk Carisma.
Jan van Hoogen, algemeen directeur van Agrico: “Carisma is het eerste aardappelproduct dat van nature langzaam verterende koolhydraten bevat. Deze zorgen ervoor dat je lichaam gedoseerd energie krijgt. Daardoor heb je minder snel weer trek. Deze aardappel past uitstekend in een bewust eetpatroon.”
Edwin Visser, directeur van SOGOOD: “Fantastisch dat wij een nieuw AGF merk mogen ontwikkelen. Dat kom je niet zo vaak tegen. Het was een zoektocht, waarbij kwalitatief onderzoek ons zeer geholpen heeft, naar het juiste beeld dat in één oogopslag de boodschap overbrengt. Aardappels zijn heel gewoon en hun verpakkingen ook. Daar wordt nu met Carisma verandering in gebracht. SOGOOD ontwikkelde de verpakking met het onderscheidende beeld met de batterij die de gedoseerde energieafgifte benadrukt en de regel ‘De natuurlijke oplader’.”

Nieuwe huisstijl voor Vivera

18 May 2015

Vivera is marktleider van vleesvervangende producten en haar volledige assortiment krijgt nieuwe verpakkingen met een veel eigener karakter. Doel is om een bredere doelgroep aan te spreken. "Iedereen die van afwisseling houdt zal onze smakelijke vegetarische producten waarderen", aldus commercieel manager Gert Jan Gombert. "De nieuwe verpakkingen moeten opvallen in het schap en eveneens een ambachtelijke, natuurlijke uitstraling hebben. Daarvoor zochten we SOGOOD op en die ontwikkelde revolutionaire verpakkingen. De sleeves zijn zwart met een nieuw logo en een geheel eigen illustratiestijl. Het is een knipoog naar het traditionele slagersbeeld van een koe die in stukken verdeeld is."
Edwin Visser, directeur van SOGOOD: “Zonder obligate fotografie zijn er nu eerlijke verpakkingen gecreëerd die direct de aandacht vragen en de unieke kwaliteiten van de producten en het merk communiceren. Op basis van deze nieuwe verpakkingen hebben we ook de verdere huisstijl van het bedrijf Vivera ontwikkeld.”
Bekijk advertentie 

Relaunch Zonnatura thee

13 May 2015

Adrie Risseeuw, Marketing Manager Zonnatura bij Wessanen Benelux: ‘Thee is van oudsher een heel belangrijke categorie voor het Zonnatura merk en de consument. Hier komt onze jarenlange expertise in selectie en blending van kruiden goed naar voren. Inmiddels was het assortiment zo gegroeid, dat het moeilijk was voor de consument om het onderscheid  tussen de 28 thee varianten te begrijpen. We hebben op basis van consumer insights een categorie en merk segmentatie aangebracht. We hebben het Zonnatura thee assortiment nu in 4 segmenten opgedeeld, elk met een eigen benefit en design, die toch één Zonnatura familie vormen. Deze bestaat uit een groene thee lijn (b.v. Groene thee Gember),  de kruiden expert lijn met functionele benefits (b.v. Detox), een segment waarin we kruiden blenden om ultieme smaaksensaties te creëren (b.v. Bloesemmix) en tenslotte 100% pure kruiden (b.v. 100% Kamille).'

Edwin Visser, directeur van SOGOOD: ‘Het is een prachtig en intensief project om aan te werken. Wessanen heeft veel geïnvesteerd in kwalitatief en kwantitatief onderzoek en die inzichten leidden weer tot design aanpassingen. Het is continue balanceren tussen vernieuwing en vertrouwdheid en tussen profilering per propositie en één familie gevoel. De consument zal met hernieuwde belangstelling naar het theeschap kijken.’

SOGOOD aan de slag voor Boomsma

20 Feb 2015

Boomsma Distilleerderij, sinds 1883, is producent van diverse gedistilleerde dranken.
Saskia Boomsma, directeur van Boomsma en vijfde generatie eigenaar: “In de loop der tijd is ons assortiment langzaamaan uitgebreid en het is nu tijd om dat een kritisch onder de loep te nemen. Na één gesprek hadden wij bij SOGOOD het goede gevoel dat zij daar de juiste partij voor zijn.”
Edwin Visser, directeur van SOGOOD: “Natuurlijk kan ik nog niets zeggen wat wij precies gaan doen, maar het is een uitdagend en vernieuwend project. Het is voor ons fantastisch om weer eens voor Nederlands gedistilleerd te mogen werken. Het is een interessante categorie met volop mogelijkheden.”

Exportverpakkingen voor Fruitmasters

27 Jan 2015

Koninklijke FruitMasters Groep in Geldermalsen is een coöperatie van fruittelers, die direct van de bron fruit verkoopt aan handelshuizen en retailers. Coen Kampschöer, Trade Marketeer bij FruitMasters: ‘Deze verpakkingen zijn meer voor de B2B handel ontwikkeld. Maar de consument krijgt hem ook regelmatig te zien op het punt van verkoop, bijvoorbeeld op een markt. Er zijn twee dozen ontworpen  in verschillende formaten. De eerste bevestigt vooral de kwaliteit van het fruit. De tweede benadrukt meer de Hollandse origine en zal bijvoorbeeld in China worden ingezet. Ze zullen dus nooit naast elkaar te zien zijn."
Lees publicatie
Bekijk advertentie

Verrassende HEMA taartdozen

27 Jan 2015

De lekkernijen van HEMA worden nu verpakt in nieuwe taartdozen ontorpen door SOGOOD. Wij vonden ze zo geslaagd, dat we er zelf een advertentie aan hebben gewijd
Bekijk advertentie

ENKCO start 2015 met nieuw beeldmerk

09 Jan 2015

ENKCO, marktleider in convenienceproducten voor de foodservicemarkt, start 2015 met een geheel nieuwe huisstijl. Die ontwikkeling past binnen het beleid van ENKCO, waarbij transparant, innovatief, lokaal en duurzaam belangrijke begrippen zijn.
Gert Jan Gombert, commercieel directeur van ENKCO: “Wij zijn vanaf nu te herkennen aan een beeldmerk met een eigentijdse en tegelijkertijd traditionele en vertrouwde uitstraling. Het aardebruine logo oogt als een kwaliteitsstempel: precies wat ENKCO met haar producten en service wil uitstralen. Het geboortejaar 1960 bewijst de traditie en ervaring van het bedrijf. De glorende horizon boven de bedrijfsnaam verwijst naar het gebruik van lokale grondstoffen en het feit dat ENKCO met innovaties altijd verder denkt dan vandaag. Het logo krijgt achtergronden in verschillende kleuren om aan te geven dat ENKCO thuis is in diverse branches.” 

Bedrijf ENKCO en merk Vivera zijn klant!

12 Dec 2014

SOGOOD gaat aan de slag voor de vleesverwerker ENKCO en het merk voor vleesvervangers Vivera.
Vleesverwerker ENKCO bestaat inmiddels 55 jaar en wil meer en meer een kwaliteitsimago.
Gert Jan Gombert, commercieel manager van ENKCO:: “Wij doen niet mee aan de neerwaartse spiraal van lagere kwaliteit tegen steeds lagere prijzen. Daarom hebben wij SOGOOD gevraagd een nieuwe corporate identity te ontwikkelen om onze positie te ondersteunen.”
Edwin Visser, directeur van SOGOOD: “Voor ons een nieuwe categorie om voor te werken. Naast de corporate identity voor ENKCO, wat een b-to-b merk is, krijgen we meteen de opdracht om nieuwe verpakkingen te ontwikkelen voor het consumentmerk Vivera voor vleesvervangende producten.”

 

Nieuwe producten Zonnatura

19 Sep 2014

In één keer zijn een groot aantal nieuwe producten van Zonnatura verschenen in de winkels. SOGOOD ontwikkelde de verpakkingen. Aan de ene kant moeten ze aansluiten bij het gekende Zonnatura beeld, maar aan de andere kant moeten ze opvallen en vernieuwing brengen op het schap.

Bekijk producten

AXA Bike Security krijgt unieke merkstijl

12 Sep 2014

Axa Bike Security levert in de hele wereld onder andere fietssloten en verlichting .
Harmen Treep, Director Axa Bike Security “Al onze bestaande en nieuwe producten zijn gepositioneerd onder één sterk merk dat staat voor veiligheid en bescherming voor  fiets en fietser. Dit was echter nog niet zichtbaar en voelbaar in bijvoorbeeld onze verpakkingen. Nu hebben we een merkbeeld dat eruit springt en verpakkingen die zeer onderscheidend zijn ten opzichte van de concurrentie. Bovendien is het een merkbeeld dat op al onze middelen goed te gebruiken is en erg tot de verbeelding spreekt.“
Edwin Visser, directeur van SOGOOD: “We hebben het merkbeeld van de ridder ontwikkeld. Die staat primair voor bescherming en veiligheid, maar natuurlijk ook voor robuustheid. De AXA producten zijn praktisch onverwoestbaar. Het geeft bovendien nog een knipoog naar de oorsprong van het merk. Axa begon ooit als ijzerwaren bewerker. Het resultaat is een sterk en sympathiek beeld.”

Update logo en verpakkingen Koopmans

08 Sep 2014

Het bekende merk Koopmans concentreert zich op de traditionele Hollandse bakproducten voor iedereen, zoals appeltaart, cake, pannenkoeken en oliebollen. SOGOOD kreeg de opdracht door middel van een evolutie de verpakkingen meer van deze tijd te maken.
Geertjan Vorstenbosch, marketing manager bij Dr. Oetker Nederland: “De laatste 10 jaar is er slechts een geringe aanpassing gedaan aan de verpakkingen. Dat is op zich geen probleem, want de gebruikersgroep is heel erg merkentrouw en zit op zich niet op een verandering te wachten. Maar door het groeiende assortiment was het moeilijker geworden het juiste product te vinden.”
Edwin Visser, directeur van SOGOOD: “Deze case zet je weer even met beide benen op de grond. Het merk is niet alleen van de eigenaar, maar ook van de consument. We kregen het verzoek om door middel van een kleine stap de verpakkingen te verbeteren, zonder aantasting van het vertrouwde Koopmans gevoel. Een krachtiger logo, meer rust in de verpakking en betere fotografie hebben de gewenste verandering gebracht.”

Nieuwe mix lijn voor Klene

28 Apr 2014

SOGOOD ontwikkelt verpakkingen voor de nieuwe mix lijn van Klene.
Michiel Goedvolk, group brandmanager bij Perfetti Van Melle: "Klene heeft een uitgebreid assortiment van verschillende dropjes. De consument wil graag variatie en daarom komen we nu met een nieuwe mixlijn. Niet alleen een zoete en zoute variant, maar ook een mix waarin de beroemde Muntdrop en Mentos tezamen komen."
Edwin Visser, directeur van SOGOOD: "Erg leuk om weer eens voor Klene een nieuwe lijn neer te zetten. We hebben gekozen voor de thematiek van de snoeppot, dat goed past bij het mix idee. Het is een volwassen propositie geworden waarvan we veel verwachten. Interessant om ook eens te werken aan een dual branding project binnen Perfetti Van Melle."
Bekijk advertentie

Bronzen ADCN Lamp voor HEMA Take Away

02 Apr 2014

Tijdens het ADCN prijzengala in Paradiso heeft SOGOOD een bronzen lamp ontvangen voor het nieuwe design van de serie verpakkingen van de  HEMA Take Away lijn.
Bekijk advertentie

Slaafse navolging!

03 Mar 2014

De Action heeft een verpakking geïntroduceerd die wel heel erg lijkt op de verpakking die SOGOOD heeft ontwikkeld voor Dr.Oetker. Wij zullen het maar als compliment beschouwen. Jammer dat zo'n bedrijf geen eigen creativiteit inzet.

Drie ADCN nominaties voor SOGOOD!

26 Feb 2014

SOGOOD heeft in totaal drie ADCN nominaties ontvangen voor de verpakkingen van HEMA en Jolie Shirley. Op 31 maart a.s. zullen de lampen bekend gemaakt worden in Paradiso.
Overzicht nominaties verpakkingen

 

AXA klant bij SOGOOD

06 Feb 2014

Axa Bike Security is marktleider op het gebied van fietssloten en fiets verlichting. Een Nederlands bedrijf dat internationaal een vooraanstaande positie heeft in de fietsmarkt.
Harmen Treep, Business Line Director bij Axa:
"Iedereen kent ons van de fietssloten, maar we doen nog veel meer zoals bijvoorbeeld fietsverlichting. Al die en toekomstige nieuwe producten moeten gepositioneerd worden onder één sterk merk dat staat voor veiligheid van fiets en fietser. Daarom hebben wij SOGOOD gevraagd een nieuwe merkstijl te ontwikkelen."
Edwin Visser, directeur van SOGOOD: "Een hele leuke categorie om voor te werken. Zonder pitch mochten we direct aan de slag. We hopen binnenkort het resultaat te kunnen onthullen."

Nieuwe prijs voor jong packaging design talent

31 Jan 2014

SOGOOD is één van de initiatiefnemers voor een nieuwe prijs voor jong talent van packaging design. De beroepsvereniging BNO organiseert het dit jaar voor het eerst.
Lees artikel

Impressie lustrum reis naar Lapland

20 Jan 2014

Vanwege het vijfjarig bestaan van SOGOOD is het hele team 4 dagen naar Lapland geweest. Iedereen is verliefd op de enthousiaste Huskyhonden voor de slee. Met de sneeuwscooter vlogen we met een vaart van 90 km/uur over de bevroren rivier. Een overnachting in het ijshotel is een beproeving, maar wel een bijzondere ervaring. Wij zijn weer helemaal cool voor het komende jaar!
Impressie_Lapland.pdf

Uniek theeconcept Communitea van Peeze

13 Jan 2014

Co-creatie leidt tot uniek theeconcept.
Timmo Terpstra, directeur van Peeze: 'Bijzonder is dat het ontwerp van het theeconcept mede tot stand kwam met hulp van de lokale Sri Lankaanse bevolking. Ronduit uniek is het feit dat iedere kop thee vergezeld gaat met een briefje van iemand die in Sri Lanka bij de theeproductie betrokken is. Peeze streeft ernaar zo de connectie te maken tussen de oorsprong van de thee en de consument.'
Rob Verhaart, creatief directeur van SOGOOD: 'Er werd in Sri Lanka meegedacht over het product en de vormgeving. In creatieve workshops onder onze leiding werd getekend en geschilderd over symbolen. Voor ieder van de theesmaken van het nieuwe merk Communitea kwam op die manier een eigen Sri Lankaans icoon tot stand.'
Bezoek website

Bekijk Advertentie

Duc d'O wint internationale prijs

20 Dec 2013

De restyling van Duc d'O heeft geleid tot een 'Product if the year award' van Duty Free News International.
Duc_dO_product_award_DFNI.pdf

Zonnatura kiest SOGOOD

19 Dec 2013

Zonnatura van Wessanen is een oud en vertrouwd merk, bekend van het eigen gezondheidsschap in de supermarkt.
Rianne Reijnhout, Marketing Manager Zonnatura: ‘Wij zijn op zoek gegaan naar een bureau dat goed de essentie van ons merk begrijpt. We hebben een pitch uitgeschreven en SOGOOD heeft ons overtuigd dat zij het beste bureau voor ons zijn.’
Edwin Visser, directeur van SOGOOD: ‘Fantastisch dat Wessanen voor ons gekozen heeft. Zonnatura heeft een heel breed assortiment en dat maakt het een grote uitdaging om ervoor te werken. In de loop van dit jaar zal het nieuwe werk het daglicht zien.’

HEMA is SOGOOD

24 Oct 2013

Met veel plezier plaatsen wij een advertentie over ons werk voor HEMA in de Adformatie. Voor het eerst een hele pagina!
HemaAdvertentie.pdf

Nieuwe identiteit Feenstra

24 Oct 2013

Feenstra, ontstaan in Sneek in 1947, is vandaag de dag uitgegroeid tot dé onafhankelijke allround energie service provider van Nederland op het gebied van verwarming, ventilatie, isolatie, veiligheid en zon. Feenstra is de gebundelde kracht van Bacol, Feenstra, Nuon Beveiliging, Isolatienet en Ebatech en vervangt United Energy Works.
Judith van den Briel, Manager Marketing en Communicatie bij Feenstra: “Het is een grote operatie. Alle verschillende onderdelen gaan nu opereren onder de naam Feenstra, van isolatieadviseur tot storingsmonteur. De website en de vele busjes op de weg zijn onze belangrijkste communicatie dragers. De naam Feenstra is sterk en bekend, maar het oude logo was wat te gedateerd en kon geen merkbeeld zijn voor het brede dienstenpakket. SOGOOD heeft in een hele korte tijd voor ons een nieuw sterk merkbeeld voor ons ontwikkeld en uitgewerkt naar een legio aan dragers.”
Edwin Visser, directeur van SOGOOD: “Geweldig om zo’n grote opdracht te krijgen en dat direct ons het vertrouwen werd geschonken. We hebben vele dragers ontwikkeld, van algemene stationery tot brochure, van website look&feel tot auto-signing. We hebben alleen de oude kleurstelling gehandhaafd, die herkenbaar is en staat voor warmte, maar verder is het een hele nieuwe dynamische identiteit geworden. Hij is niet alleen herkenbaar, maar het verhoogt ook de trots van de medewerkers op het bedrijf.”
Website Feenstra

 

Eerste lustrum SOGOOD!

01 Oct 2013

SOGOOD bestaat op 1 oktober 2013 precies 5 jaar. Een kleuterleeftijd voor een volwassen en inmiddels gerenommeerd bureau. Reden genoeg om een paginagrote advertentie te plaatsen.
SOGOOD5jaar.pdf

HEMA case op The Dieline

18 Sep 2013

De beroemde The Dieline website besteedt ruime aandacht aan de HEMA case en is daarmee een van de best bekeken en gewaardeerde cases.
The Dieline HEMA

Koopmans kiest voor SOGOOD!

24 Jul 2013

Het bekende merk Koopmans concentreert zich op de traditionele Hollandse bakproducten voor iedereen, zoals appeltaart, cake, pannenkoeken en oliebollen. Na een bureauoriëntatie is besloten de toekomstige verpakkingsontwikkelingen onder te brengen bij designbureau SOGOOD. Geertjan Vorstenbosch, marketing manager bij Dr. Oetker Nederland: "We zoeken een bureau dat bij ons past. Tijdens de strategische heroriëntatie bleek SOGOOD pro-actief de juiste snaar te raken met een pragmatisch doeltreffende en daarmee voor ons passende aanpak die ons zeer aanpreekt."
Edwin Visser, directeur van SOGOOD: "Wij werken al 10 jaar voor Dr. Oetker en het toevoegen van het Koopmans account stond al jarenlang op ons verlanglijstje. We waren dus blij verrast dat we die kans kregen en die hebben we met beide handen aangegrepen!"

Hoeksche Chips met uniek nieuw concept

04 Jul 2013

Hoeksche Chips is uniek vanwege zijn ambachtelijke, op de boerderij bereide chips in een transparante zak. Henk Scheele, een van de drie directeur-eigenaren van Hoeksche Chips: "Al enige tijd verkochten we ons product op Schiphol. Maar dit was in een reguliere dichte zak en communiceerde onvoldoende onze unieke kwaliteiten. We hebben SOGOOD gevraag geheel op eigen inzicht een concept te ontwikkelen. Wij zijn uitermate blij met de uitkomst en Schiphol heeft het direct omarmd."
Edwin Visser, directeur van SOGOOD: "Het is natuurlijk voor een internationaal reizend publiek. Hiervoor bedachten wij de naam ‘Three Dutch Farmers. Het typische Hollandse thema wordt gevisualiseerd door de tulpen van chips. Het onderschrijft het authentieke en natuurlijke karakter. Het assortiment bestaat uit de smaken zeezout, paprika en zwarte peper."
CHIPSadvertentie.pdf

Nieuwe samenhangende corporate identities

04 Jun 2013

Het congres- en evenementen gedeelte in het PEC Stadion van Zwolle is omgedoopt tot IJsseldelta Center. In hetzelfde complex zijn ook Hotel Lumen en Bluefinger Restaurant gevestigd. Chris Lindeboom, directeur van Hotel Lumen en Bluefinger Restaurant en participant in het IJsseldelta Center: "Wij hebben een unieke locatie en propositie. Het gaat bij ons om contact, inspiratie en genieten. We willen anders dan de andere zijn en waren op zoek naar een onderscheidende huisstijl. Daarom was er ook behoefte aan uitingen waarbij die verwantschap zichtbaar en voelbaar is."
Edwin Visser, directeur van SOGOOD: "Het basisidee voor de drie logo’s is een vonk die het contact, inspiratie en genieten verbeeldt. In vormgeving is een fraai familiegevoel gecreëerd tussen de drie logo’s. De naam IJsseldelta Center komt bij allen terug. Zo profiteren de drie entiteiten van elkaars aanwezigheid. Het geheel is modern en heeft internationale allure."

Peeze introduceert nieuw logo

28 May 2013

Na de succesvolle nieuwe koffieverpakkingen introduceert Peeze nu ook een nieuw logo dat de positionering op kwaliteit en duurzaamheid onderstreept. Timmo Terpstra, directeur van Peeze: "Ons merk en berdrijf ontwikkelen zich enorm snel en wij zijn toe aan een nieuwe stap. We willen de herkenbaarheid van ons logo behoudenen Peeze presenteren als een sterk merk." Rob Verhaart, creatief directeur van SOGOOD: "We wilden vooral een krachtiger en eenvoudiger logo, met behoud van de markante typografie als herkenning en link naar het verleden. Het nieuwe logo kan beter als merk fungeren op de diverse uitingen."
Introductiefilmpje

Nieuwe website voor Rotterdams Philharmonisch

15 May 2013

SOGOOD heeft de look and feel van de nieuwe website voor het Rotterdams Philharmonisch vormgegeven. Meer van deze tijd, actiever en overzichtelijker en natuurlijk aansluitend bij de nieuwe communicatie taal die voor het orkest is ontwikkeld, zoals het afgelopen jaar getoond is met posters, brochures, flyers, banners, uitnodigingen etc.
Website RPHO

Nieuw baanbrekend concept voor foodverpakkingen HEMA

09 Apr 2013

De resultaten van de samenwerking de afgelopen maanden tussen HEMA en SOGOOD zien het daglicht. HEMA staat voor bijzondere eenvoud en daarbinnen zal food meer en meer natuurlijk en eerlijk zijn. Er was een wildgroei ontstaan aan verschillende verpakkingen, concepten en designstijlen. HEMA was teveel een speeltuin geworden voor creatieven. Nu is het tijd om meer een lijn te trekken, passend bij HEMA. Het unieke concept van SOGOOD brengt bijzondere eenvoud in de foodverpakkingen. Het draagt bij aan waar HEMA voor wil staan als merk, nu en in de nabije toekomst. De aquarel op een witte ondergrond onderschrijft het verse, natuurlijke en eerlijke karakter van de HEMA producten. Met een paar streken is de kern verbeeld. Het nieuwe concept wordt nu geintroduceerd, van kaas tot de smoothie, van stroopwafel tot salade, van chocola tot pasta, etc. Het is helemaal HEMA!

Dr. Oetker introduceert kroningseditie

27 Mar 2013

Dr. Oetker introduceert speciaal voor de aanstaande kroning een speciale oranje mango variant, binnen haar bekende kwarktaarten range. Gerben Peters, brand manager bij Dr. Oetker Nederland: "Deze unieke gebeurtenis willen en kunnen we niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Al onze kwarktaarten zijn verpakt in een blauwe verpakking, maar deze hebben we een goud-oranje uiterlijk gegeven. Het geheel is een feestelijke kroningseditie geworden. En als de smaak de consument bevalt zal hij daarna binnen het reguliere assortiment als gewone smaakvariant beschikbaar zijn."
Edwin Visser, strategy director en partner van SOGOOD: "Altijd leuk een dergelijk onverwachts project tussendoor. Wij hebben tevens de naam Tango Mango bedacht. Dat geeft toch een extra speciaal tintje. Wij wensen Willem-Alexander en Maxima een swingend feest toe."

Drie cases van SOGOOD in Chinees packaging design boek

15 Mar 2013

De Chinese uitgeverij Hightoon Book heeft een boek uitgegeven over packaging design en hiervoor een internationale aansprekende selectie gemaakt. De cases van Peeze, Zuivelhoeve en Jolie Shirley van SOGOOD zijn hierin opgenomen.

Seizoensbrochure Rotterdams Philharmonisch Orkest

01 Mar 2013

Het Rotterdams Philharmonisch maakt het nieuwe concertprogramma 2013-2014 bekend door middel van de seizoensbrochure. Hans Waege, directeur van het Rotterdams Philharmonisch: "We zijn nu een klein half jaar bezig met de nieuwe communicatie-uitingen, ontwikkeld door SOGOOD. De presentatie van de nieuwe seizoensbrochure is voor ons een belangrijk moment. Hiermee gaan wij de markt overtuigen." Edwin Visser, strategy director van SOGOOD: "De seizoensbrochure is enerzijds gericht op de vaste klanten, anderzijds willen we natuurlijk ook nieuwe doelgroepen aanspreken. De brochure is een mooie mix van heldere informatie over de concerten en een sfeerbeeld van het orkest. De energie van het orkest komt goed tot uiting in dit 100 paginas tellende boekwerk."

Nieuwe verpakkingen Duc d'O

21 Feb 2013

Het Belgische Duc d'O is wereldmarktleider op het gebied van chocolade schilfertruffels en exporteert naar meer dan 80 landen. Luuk Reijnders, global business director Duc d'O: "Over de hele wereld kom je Duc d'O tegen. Op basis van de nieuwe merkstrategie heeft SOGOOD een nieuw logo en verpakkingen ontwikkeld die non-verbaal uitdrukken waar wij voor staan; Untamed Delicacy."
Edwin Visser, directeur van SOGOOD: "Truffels is toch iets heel anders dan bonbons. De oude verpakkingen sprak meer die taal: gecontroleerd, gepolijst en fabrieksmatig. Door een zakje te creeren met een touw en zegel onderschrijf je de ambachtelijkheid en authenticiteit. Het is allemaal niet perfect, passend bij het product. Het concept is doorvertaald naar de diverse dozen en andere producten uit het assortiment. We zijn er heel trots op dit internationale merk te mogen restylen. Alleen al de logo wisseling heeft vele consequenties. Duc d'O heeft lef getoond en maakt nu een grote stap."
DUC_DO_advertentie.pdf

Klene Suikervrij wint Innova Klassiek award

07 Feb 2013

De Innova Klassiek (2008 - 2012) is de enige brancheprijs voor bewezen succes op lange termijn, uitgereikt door de Levensmiddelenkrant. De Klene Suikervrij is uitgebreid met een specifiek assortiment voor in het kassameubel. Het kleine zakje kan genieten van een grote belangstellig van de consument. Michiel Goedvolk, group brand manager van Klene: We zien dat de consument bereid is om te betalen voor superlekkere dropjes die ook nog eens suikervrij zijn. Het merk Klene geeft daarbij de garantie dat het geweldig lekker smaakt. Het segment groit nog altijd dankzij de inspanningen van marktleider Klene, die de drijvende kracht is achter suikervrije drop.

Music is SOGOOD

19 Dec 2012

Interview met directeur Hans Waege van het Rotterdams Philharmonisch Orkest over de samenwerking met SOGOOD en de eerste resultaten.
RPHOinterview.pdf

Redesign Flexa Couleur Locale

14 Dec 2012

Designbureau SOGOOD heeft een nieuw design ontwikkeld voor het Flexa Couleur Locale merk. Vincent Mol,  Marketing Manager Benelux Consumer Paints AkzoNobel: "Het was tijd voor een volgende stap, want de concurrentie zit ook niet stil. Kleur is gevoel, dus we wilden het niet meer alleen over locaties hebben, maar daar ook een bepaalde stemming aan koppelen. Overigens niet alleen voor Flexa in Nederland, maar ook voor ons Belgische merk Levis. Het kleurpallet is aangepast om dit meer eigentijds te maken; geheel volgens de woontrends van nu. Verder hebben wij het mix en match principe, om gemakkelijk kleurcombinaties te kunnen maken, beter opgespeeld in de diverse materialen."
Ron van der Vlugt, creatief directeur van SOGOOD: "Het oude design was zo divers, zodat er eigenlijk niet lijn in zat. Nu hebben we ook heel verschillende locaties met verschillende kleuren, maar door de compositie en het plaatsen van de silhouetten voor de juiste sfeer ontstaat er nu wel 1 lijn. Ons idee is overgenomen voor de ontwikkeling van al het POS materiaal. De lijn zoals hij er nu staat is inspirerend voor mensen die moeite hebben voor het kiezen van een juiste kleur."
FlexaAdvertentie.pdf

Patientengids gepresenteerd op VMS congres

30 Nov 2012

Op het slotcongres van het VMS Veiligheidprogramma is de patientengids gepresenteerd. Hiermee kunnen patienten zich voorbereiden voor een ziekenhuisopname en ook tijdens het verblijf geeft het inzicht en steun om onnodige fouten  te voorkomen. SOGOOD heeft in de afgelopen jaren alle uitingen van het VMS Veiligheidprogramma vormgegeven. De boekjse over de verschillende onderwerpen gericht op het medisch personeel zijn een groot succes. Nu is uiteindelijk ook iets gemaakt voor de patient zelf. De pictogram taal is iets toegankelijker gemaakt door het te combineren met echte foto's.

HEMA kiest designbureau SOGOOD voor ontwikkeling verpakkingen

11 Sep 2012

HEMA maakt de afgelopen tijd flinke stappen voor wat betreft communicatie. Zij wil het leuker en gemakkelijker maken en brengt dit onderscheidend voor het voetlicht. Echter, de verpakkingen blijven hierbij achter. Tijd voor een volgende stap. Hestia de Vries, brand identity manager van HEMA: "We hebben een internationale bureauorientatie uitgevoerd. Uiteindelijk kwamen we dichtbij huis uit. SOGOOD gaf gewaagd proactief een presentatie over hun visie op het merk en die sloot precies aan bij onze behoefte. Het feit dat we direct met de partners aan tafel zitten gaf de doorslag."
Edwin Visser, directeur van SOGOOD: "Het is natuurlijk een droomaccount om voor te werken. Tussen de HEMA verpakkingen zitten pareltjes, maar er zit niet één lijn in. Daar gaan wij vol enthousiasme verandering in aanbrengen. Elk bureau wil voor HEMA werken en wij zijn supertrots dat het ons nu gelukt is!"
 

Flexa van AkzoNobel klant bij SOGOOD

30 Aug 2012

Designbureau SOGOOD heeft het merk Flexa van AkzoNobel als klant binnen gehaald. Vincent Mol,  Marketing Manager Benelux Consumer Paints AkzoNobel: "Er is een duidelijke internationale visie en bijbehorende richtlijnen voor de leidende verfmerken in de wereld ontwikkeld. We zochten een gerenommeerd bureau om de juiste doorvertalingen te maken voor de lokale markt."
Edwin Visser, directeur van SOGOOD: "Wij werken al jaren voor AkoNobel voor merken als Alabastine, CetaBever en Glitsa. Het is fantastisch dat we nu ook voor het core product verf mogen werken. De eerste resultaten van de nieuwe samenwerking zullen nog dit jaar het daglicht zien."

Rotterdams Philharmonisch kiest voor SOGOOD

09 Aug 2012

Het Rotterdams Philharmonisch heeft 2 jaar geleden een nieuwe huisstijl laten ontwikkelen. Maar in communicatie kwam de eigenheid van de organisatie onvoldoende voor het voetlicht. Sytske Schoenmakers, marketingmanager van het Rotterdams Philharmonisch: "In de loop der tijd was er een enorme wildgroei ontstaan in uitingen. Ze waren niet consistent en brachten onvoldoende onze merkwaarden voor het voetlicht. We hebben een pitch uitgeschreven onder 3 bureaus en SOGOOD kwam er voor ons met kop en schouders bovenuit. We gaan samen mooie dingen maken."
Edwin Visser, strategy director van SOGOOD: "Juist het Rotterdamse karakter, het energieke en innovatieve zal aandacht krijgen. Orkesten presenteren zich allemaal min of meer hetzelfde. Daar gaan we verandering in brengen. We zijn heel blij met dit nieuwe account. Voor ons is het de eerste in de culturele sector. Onze commerciële kijk kan daar het verschil malen. De eerste uitingen zullen het licht zien voor de najaarscampagne."

Nieuwe verpakkingen voor bakmixen Dr. Oetker

06 Aug 2012

Dr. Oetker introduceert een nieuwe serie verpakkingen voor hun hele range aan bakmixen. Gerben Peters, brand manager bij Dr. Oetker Nederland: "In de loop der jaren zijn er allemaal aparte designs ontstaan voor de verschillende bakmixen. Wij wilden daar nu een duidelijke Dr. Oetker lijn van maken die ook beter in de huidige tijd past."
Edwin Visser, strategy director en partner van SOGOOD: "Wij hebben een geheel nieuwe uitstraling ontwikkeld. We wilden een uniek Nederlands design. Het plezier in het zelf bakken straalt van de verpakking af en Dr. Oetker garandeert een perfect resultaat. Elke aparte lijn heeft wel zijn eigen kleur behouden, maar verder is er nu een en dezelfde uitstraling, zodat het nog meer een familie is geworden. Op de voorzijde zit een QR code die de consument leidt naar de website waarop onder andere een bakfilm te zien is met instructies. Dit moet het bakken nog toegankelijker maken."
BakmixenAdvertentie.pdf

Boek LogoLife van Ron van der Vlugt

06 Jul 2012

Merken en logo's bevolken ons visuele landschap. Van sommige succesvolle lijkt het of ze altijd al in onze maatschappij zo aanwezig zijn geweest. Het boek LogoLife laat de grote en kleine stappen zien in de visuele evolutie van 100 werledberoemde merken, wiens iconische aanwezigheid wij vaak als vanzelfsprekend ervaren.

Vernieuwde snoeperig drop lijn Klene

26 Jun 2012

Designbureau SOGOOD ontwikkelt nieuwe verpakkingen voor de snoeperig drop lijn van Klene. Luuk Olde hengel, brandmanager Klene bij Perfetti Van Melle: "Recentelijk hebben wij samen met SOGOOD nieuwe stazak verpakkingen geintroduceerd voor de basislijn van Klene. Het logo is iets gewijzigd waardoor het nog prominenter op de verpakking staat. Nu hebben we de snoeperig drop lijn, bestaande uit een combinatie binnen het product van een drop en snoepcomponent, aangepakt en introduceren nieuwe varianten als Fruitboeren en Krijtpegels."
Edwin Visser, directeur van SOGOOD: "Klene heeft een aantal verschillende lijnen en met dit redesign brengen we de snoeperig drop lijn dichter naar de bekende basislijn met de Muntdrop. Hierdoor ontstaat er een betere blokwerking op het schap. En met de compositie en kleurgebruik worden ze te verleidelijk om te laten staan. Klene is een heel volwassen merk, maar op deze manier ook aantrekkelijk voor kinderen."

Nieuw merk Expert van AkzoNobel

08 Jun 2012

Designbureau SOGOOD heeft het nieuwe merk Expert van AkzoNobel, voorlopig exclusief voor bij de Gamma, ontwikkeld. Vincent Mol,  Marketing Manager Benelux Consumer Paints AkzoNobel: "Expert is een nieuw professioneel merk voor het DHZ kanaal, welke door de makers van Sikkens is ontwikkeld. Er is behoefte aan een high end invulling in het DHZ kanaal." Ron van der Vlugt, creatief directeur van SOGOOD: "We begonnen met de door ons ontwikkelde naam, die richting gaf aan een heel professioneel en functioneel uiterlijk. De superieure lak is het centrale visuele element geworden."

Dr. Oetker wint met CupCakes Wheel of retail 2012

30 May 2012

De opvallende verpakkingen van SOGOOD zijn onderdeel van het succes. De omzet is in een jaar tijd met 55% gegroeid!

Relaunch van BreastGro

04 May 2012

BreastGro is het merk voor borstvergroting en/of versteviging van de borsten en het decolleté. De producten zijn bewezen effectief en op natuurlijk basis.  Het bestaat uit een serie van producten met elk hun eigen werking, eigenschappen en voordelen, voor het verstevigen, vergroten en of verzorgen van de borsten en het decolleté. BreastGro is het veilige en betaalbare alternatief voor plastische chirurgie.
Ron Piers, directeur-eigenaar van Liberty Health Care: "Wij hadden behoefte aan advies hoe het merk versterkt kon worden. Het was de uitdaging een nieuwe verpakking te ontwikkelen die past bij deze 'cosmeceutical."
Edwin Visser, strategy director van SOGOOD: "Aangezien er verder geen ondersteuning is moet de verpakking het hele verhaal vertellen. Gekozen is voor een duidelijke blokpresentatie van de capsule kuur, de gel, cream en het masker. Bij de drogist is weinig tot geen concurrentie. Bij parfumerieketens is een aantal luxe cosmetica merken die binnen hun productlijn een product aanbieden voor een stevigere huid van hals en decolleté. Aan de ene kant sluiten we subtiel aan bij die taal, maar ondertussen vertelt BreastGro een heel specifiek eigen verhaal."

Zuivelhoeve introduceert nieuwe verpakkingen

01 May 2012

Zuivelhoeve introduceert vernieuwde yoghurt verpakkingen, ontwikkeld door SOGOOD, om marktpositie te versterken. Nina Nijkerken, Product Manager bij Zuivelhoeve: "Het werd tijd om onze verpakkingen eens aan te pakken en te professionaliseren. Maar het moet natuurlijk wel passen bij onze identiteit: oorspronkelijk en van de boerderij. We willen niet van die te gelikte verpakkingen, want dat past niet bij ons. Als Zuivelhoeve kan en wil je niet proberen de fotografie van de concurrenten te verslaan. Daarom heeft SOGOOD een heel eigen illustratiestijl en typografie ontwikkeld die past bij het sympathieke en kleinschalige karakter van Zuivelhoeve. En het ziet er nog extra lekker uit, of zoals ze hier in Twente zeggen: onmeunig lekker!"
Rob Verhaart, creatief directeur van SOGOOD: "Zuivelhoeve is een boeren bedrijf pur sang. Dat hebben we met boer'n verstand op elke emmer helder en duidelijk willen communiceren. Zo is elk product als het ware een uithangbord van het bedrijf. Duidelijk en lekker no nonsense." 
ZUIVELHOEVEadvertentie.pdf

Nieuwe productrange Wolken van Dr. Oetker

23 Feb 2012

Dr. Oetker introduceert een nieuwe serie producten, genaamd Wolken, in een drietal smaken. Gerben Peters, brand manager bij Dr. Oetker Nederland: "Wolken is een lekkere luchtige cake die met slagroom gemaakt wordt en daardoor niet alleen extra luchtig maar ook heerlijk zacht en smeuïg is. Een uniek concept binnen het huidige bakschap. We verwachten er veel van."
Rob Verhaart, creative director en partner van SOGOOD: "In korte tijd hebben wij een geheel nieuwe uitstraling ontwikkeld. We wilden een uniek Nederlands design. De luchtigheid, maar ook het plezier in het zelf bakken straalt van de verpakking af. Op de voorzijde zit een QR code die de consument leidt naar een bakfilm met instructies."

Zuivelhoeve introduceert Heks’n Kaas

06 Feb 2012

Zuivelhoeve introduceert het nieuwe product Heks’n kaas in een voor het Zuivelhoeve merk nieuwe categorie. Karla van ’t Hag, Product Manager bij Zuivelhoeve: ‘Heks’n kaas is het eerste nieuwe product buiten onze traditionele zuivelproducten dat nu het daglicht ziet. In het oosten van het land is Heks’n kaas al een bekend product om te smeren, te dippen of mee te koken, maar nog niet eerder vermerkt en breed geïntroduceerd in Nederland.’
Edwin Visser, directeur van SOGOOD: ‘De meeste mensen kennen Zuivelhoeve van de blauwe theedoek en het Zuivelhoeve logo met de uier. Voor deze nieuwe categorie zijn we afgestapt van de bekende zuivelcode en hebben gekozen voor natuurlijk groen. Zo is het meteen duidelijk dat het hier om heel iets anders gaat. Voor Zuivelhoeve hebben we een eigen illustratie stijl ontwikkeld voor de afbeelding van de ingrediënten. Het is overigens verslavend lekker, of zoals ze in Twente zelf zeggen, onmeunig lekker!’

Nieuwe Cetabever verpakkingen

31 Jan 2012

Designbureau SOGOOD heeft de nieuwe verpakkingen van Cetabever Buitenbeits en Meesterbeits vormgeven. Kees Eggink, marketing manager Specialty Brands Benelux: "Wij hebben grote plannen met Cetabever. Het assortiment is flink uitgebreid, met bijvoorbeeld een heel nieuw tuinassortiment. Buitenbeits en Meesterbeits zijn twee 'klassiekers', maar het product wordt continu verbeterd door nieuwe technologieën. Het is dus tijd om weer een stap te maken."
Ron van der Vlugt, creatief directeur van SOGOOD: "Behalve de tuinbeitsen hadden we inmiddels ook een nieuw ontwerp gemaakt voor de binnenbeitsen. Nu was buiten aan de beurt. We laten het weer, want Cetabever beschermt tegen allerlei weersinvloeden, een prominente rol spelen in het design. Met de nieuwe ontwerpen communiceert Cetabever optimaal bescherming van uw hout."
CETABEVERadvertentie.pdf

Twee cases van SOGOOD in museum

01 Dec 2011

Het Graphic Design Museum in Breda presenteert vanaf 11 december a.s. 'SupermART', een verhalende expositie met packaging design in de hoofdrol. Het schijnbaar alledaagse wordt op een voetstuk gezet. Door iconen als Coca Cola, Absolut, Nivea, Heinz en Toblerone in het museum te tonen, ontstaat een ander soort supermarkt. SupermART laat heel bewust de esthetische kant van de supermarkt zien. De presentatie gebruikt de conventies van het museum om bijzondere aandacht te vragen voor iets schijnbaar alledaags: het wegwerpbare- goedkope- gimmicky glamoureuze en de business van packaging design. Met de op kleur geordende verpakkingen als leidraad, wordt de bezoeker meegenomen langs cases, waarin het verhaal achter grote internationale, maar ook Nederlandse merken wordt ontrafeld. Van SOGOOD zullen de verpakkingen te zien zijn van Peeze en Huize van Wely.

Nieuw logo en campagne voor Mastervolt

10 Nov 2011

Het Nederlandse Mastervolt is een bedrijf dat energiesystemen (o.a. accu’s, opladers en inverters) ontwikkelt en richt zich op drie marktsegmenten: marine, solar en automotive. Mastervolt bedient de premium markt en heeft een wereldwijd distributienet. Laura Willems, brandmanager Mastervolt: ‘Het merkdenken is belangrijker geworden in ons bedrijf en voor onze markt. Het oude logo heeft een update gekregen zodat het beter als sterk merk kan fungeren. Het straalt nu kracht uit en blijft in alle toepassingen overeind staan. SOGOOD heeft nu voor onze beursstand een nieuwe invulling vormgegeven. Onderdeel daarvan is een nieuwe campagne onder de door hen ontwikkelde noemer ‘Declare your independence’ voor de marine sector. Het is een sterk manifest geworden.’
Ron van der Vlugt, creative director van SOGOOD: ‘Mastervolt heeft ons inziens een ijzersterke pay-off: ‘The power to be independent’. Daar hebben we aansluiting bij gezocht, of eigenlijk hebben we dit tot leven gewekt. Je ziet trotse botenbezitters en –bouwers die een onafhankelijkheidsverklaring afleggen. Door de apparatuur van Mastervolt kunnen zij hun dromen verwezenlijken.’

Muis character voor ERU

07 Nov 2011

Koninklijke ERU heeft een restyling van de ERU Kids kuipjes doorgevoerd. Van een muis is een character gemaakt die multi-inzetbaar is. Zo vervult de nieuwe mascotte ook een rol op de website. Het cliché kaas en muis is nieuw leven ingeblazen. Het is nu een eigentijdse en avontuurlijke muis die op een speelse manier van kaas geniet.

RedDot design award

07 Oct 2011

In Berlijn heeft SOGOOD met het ontwerp voor de koffieverpakkingen van Peeze RedDot award gewonnen in de categorie packaging design. De RedDot award bestaat al sinds 1955 en was eerst een internationale erkenning voor goed product design. Later zijn hier andere disciplines, zoals communicatie, aan toegevoegd.. Paul van der Hulst, directeur van Peeze: ‘De RedDot award is uiterst begeerlijk. Het winnen van deze prijs en het vermelden hiervan is eigenlijk een extra garantiezegel. Het is toch heel bijzonder dat ons designbureau SOGOOD in één jaar tijd vier prestigieuze prijzen met de nieuwe Peeze verpakkingen heeft gewonnen.’ Rob Verhaart, creatief directeur van SOGOOD: ‘Dit is toch werkelijk ‘once in your lifetime’. Natuurlijk hadden we een goed gevoel, anders hadden we het werk niet opgestuurd naar al die festivals. Maar na het winnen van een gouden ADCN lamp,een bronzen CLIO en de zilveren Pentaward is het winnen van de RedDot werkelijk een kroon op ons werk. Daarom gaan we hem samen met de klant in Berlijn ophalen!’
PEEZE_AWARDSadvertentie.pdf

Zilveren Pentaward

30 Sep 2011

In New York heeft SOGOOD met het ontwerp voor de koffieverpakkingen van Peeze een zilveren Pentaward gewonnen. De Pentawards is sinds jaren de belangrijkste internationale prijs voor packaging design. Paul van der Hulst, directeur van Peeze: ‘Het is natuurlijk fantastisch dat we wederom met dit Nederlands merk  internationaal in de belangstelling staan. Het niveau van de winnaars is door de jaren heen heel hoog, want alle gespecialiseerde bureaus doen mee. Het is een bekroning voor een succesvolle samenwerking met ons designbureau SOGOOD.’
Rob Verhaart, creatief directeur van SOGOOD: ‘Kwaliteit en duurzaamheid door de hele keten hebben we gevisualiseerd door de trotse boer uit het land van herkomst te laten genieten van het eindproduct. Iedereen die de verpakking ziet begrijpt dit in één oogopslag, ook in het buitenland. Na het winnen van een gouden ADCN lamp en een bronzen CLIO award voor dit ontwerp is de zilveren Pentaward een volgende internationale erkenning van ons werk. Wij zijn daar heel trots op.’

Vernieuwde huisstijl Tentoo

09 Jun 2011

De markt van payrolling/verloningsdiensten is sterk in ontwikkeling. Er zijn steeds meer aanbieders. Tentoo was een van de pioniers en wil ’best in class’ zijn. Daarom is het tijd voor een vernieuwde huisstijl die ontwikkeld is door designbureau SOGOOD. Patrick Blom, manager marketing en sales van Tentoo: ‘Wij hebben nu de descriptor ‘Payroll Professionals’ toegevoegd aan het aangepaste logo. Partnership staat bij ons centraal en dat is prachtig vormgegeven door de nieuwe beelden die zijn ontwikkeld waarbij de doelgroep, zowel verschillende werkgevers als freelancers figureren en excelleren in een silhouet. We hebben met deze stap een vernieuwde huisstijl die onze marktpositie bevestigt.’
Ron van der Vlugt, creatief directeur van SOGOOD: ‘Drie jaar geleden waren wij verantwoordelijk voor de huisstijl toen het oude Payroll Services van naam veranderde in Tentoo. Het was een naam en huisstijl met lef. Het is fantastisch dat we nu een volgende stap hebben mogen maken. Tentoo is volwassen geworden.’

Bronzen CLIO award

22 May 2011

In New York heeft SOGOOD met het ontwerp voor de koffieverpakkingen van Peeze een bronzen CLIO award gewonnen. De Clio Awards zijn een van de meest prestigieuze internationale prijzen voor reclame en design. Paul van der Hulst, directeur van Peeze: ‘Het is natuurlijk fantastisch dat we met een Nederlands merk ineens internationaal in de belangstelling staan. Als je de andere prijswinnaars bekijkt met hun enorme reclamebudgetten, dan verkeren we in goed gezelschap. Het is een bekroning voor een succesvolle samenwerking met ons designbureau. ’ Rob Verhaart, creatief directeur van SOGOOD: ‘Kwaliteit en duurzaamheid door de hele keten hebben we gevisualiseerd door de trotse boer uit het land van herkomst te laten genieten van het eindproduct. Iedereen die de verpakking ziet begrijpt dit in één oogopslag. Na het winnen van een gouden ADCN lamp voor dit ontwerp is de bronzen Clio een internationale erkenning van ons werk. Wij zijn daar heel trots op.’
PEEZEadvertentie.pdf

Basic Brochures toont werk van SOGOOD

21 May 2011

Het nieuwe boek 'Basic Brochures' van uitgeverij Index Book toont inspirerende voorbeelden van nieuwe brochures uit vele landen van de beste bureaus. Het werk voor onze klant VMS Veiligheidsprogramma is geselecteerd voor deze bijzondere uitgave.

Wheel of retail voor Dr. Oetker Verwenmuffins

20 May 2011

De verpakkingen van de nieuwe Verwenmuffins van Dr. Oetker knallen van het schap. Deze verpakkingen van SOGOOD hebben bijgedragen aan het succes. Ze stimuleren de impulsaankoop.

'Onder de lamp' met ADCN winnaars

02 May 2011

In Hotel Arena gaat Dave Nelissen in gesprek met Aad Kuijper (voorzitter ADCN) en zien we een selectie van het winnende werk door de ogen van de makers zelf. Hoe kom je tot de realisatie van een top-idee? Wat kun je al in de briefing stoppen om de kans te vergroten? En hoe herken je een goed idee? De avond wordt georganiseerd door de IAA en de VEA.  Edwin Visser van SOGOOD presenteert de Peeze case, goed voor een gouden lamp.

Gouden ADCN lamp

22 Apr 2011

Met het ontwerp voor de Peeze koffieverpakkingen heeft SOGOOD de enige gouden ADCN lamp gewonnen in de categorie verpakkingen. Creative director Rob Verhaart: "zonder klant geen glans, geen lamp!"

Vernieuwde premium lijn van Klene

29 Mar 2011

Nieuwe verpakkingen voor de premium lijn van Klene worden geïntroduceerd. Michiel Goedvolk, group brandmanager bij Perfetti Van Melle: “Het was weer tijd om een stap te maken. Johannes Coenradus Klene is inmiddels populair geworden door de advertising en we wilden hem nu ook een rol laten spelen op de verpakking. Deze dropjes, met de nieuwe zoete ‘Hollandse Meesters’, zijn de ultieme persoonlijke selectie voor de echte dropliefhebber om van te genieten.” Edwin Visser, directeur van SOGOOD: “Al jaren werken we succesvol aan het kwalitatieve imago van Klene als de beste dropmaker van Nederland. Dit nieuwe design van de premium lijn, Johannes Coenradus Klene's Persoonlijke Keuze, zorgt voor een onderlinge versterking tussen packaging design en advertising.”
KLENEadvertentie.pdf

 

Gouden Spijker voor CetaBever

29 Mar 2011

AkzoNobel heeft voor de relaunch van CetaBever de Gouden Spijker gewonnen. Het is een goed voorbeeld van category management in de DoeHetZelf sector, waardoor de categorie gegroeid is. Centraal onderdeel zijn de nieuwe verpakkingen van SOGOOD die bijdragen aan een gemakkelijkere navigatie op het schap en heldere communicatie van de verschillende proposities.
GoudenSpijkerArtikel.pdf

Opvallende CupCake decoraties van Dr. Oetker

07 Mar 2011

Dr. Oetker introduceert een nieuwe serie producten, inspelend op de trend van het zelf maken en decoreren van cupcakes. Joost van den Berg, brand manager bij Dr. Oetker Nederland: “Wij zien steeds meer publicaties en tips over het zelf creatief decoreren van cupcakes. Sommige artikelen uit ons assortiment leenden zich hier al voor, maar we willen nu een apart assortiment introduceren dat de consument wijst op de mogelijkheden.”
Ron van der Vlugt, creative director en partner van SOGOOD: “Wij ontwerpen al jaren alle bakartikelen voor Dr. Oetker. Maar dit is eigenlijk één verpakkingslijn met een sterke blokpresentatie op het schap. Nu kregen we de vrijheid om voor de jonge vrouw een opvallende range te creëren die direct uitnodigt om aan de slag te gaan.” Het assortiment bestaat o.a. uit marsepein, topping, zachte parels en suikerhartjes voor de decoratie van je zelfgebakken cupcakejes.
CupCakesadvertentie.pdf

Internationale brochure voor MYLAPS

11 Feb 2011

MYLAPS is sterk in ontwikkeling. Na de introductie van de nieuwe naam en corporate identity, ontwikkeld door SOGOOD, was het tijd voor een internationale brochure. Op seminars, beurzen en bij bezoeken aan prospects moet een goede indruk achtergelaten worden. SOGOOD ontwikkelde de nieuwe brochure: It is all about timing.

Website voor advocatenkantoor

10 Feb 2011

Hoewel SOGOOD vooral naam maakt met verpakkingen zijn wij ook op corporate gebied actief. Enkele jaren geleden ontwikkelden wij voor advocaten kantoor DelissenMartens een verfrissende huisstijl, die opvalt tussen het Haagse establishment. De website had een update nodig en die is nu in de lucht. Kenmerkend zijn een eenvoudige navigatiestructuur en de pakkende vrijstaande beelden.
www.delissenmartens.nl

Peeze introduceert nieuwe koffieverpakkingen

23 Dec 2010

Peeze Koffiebranderij is een aanbieder van topkwaliteit, vooral in het business to business kanaal. Timmo Terpstra, directeur van Peeze: ‘Inmiddels bestaan we al 130 jaar en waren we toe aan een nieuwe stap, die past bij onze filosofie. We hebben SOGOOD gevraagd onze identiteit vast te stellen en te visualiseren.’ Rob Verhaart, creatief directeur van SOGOOD: ‘Kwaliteit en duurzaamheid door de hele keten hebben we gevisualiseerd door de trotse boer uit het land van herkomst te laten genieten van het eindproduct. In één sterk beeld wordt het hele verhaal gevangen en recht gedaan aan de menselijke kant van het proces. Peeze heeft het aangedurfd een compromisloos design uit te voeren. Wij zijn uitermate trots op het resultaat.’
PeezeArtikel.pdf

Basic Pack toont werk van SOGOOD

09 Aug 2010

Het nieuwe boek 'Basic Pack' van uitgeverij Index Book toont inspirerende voorbeelden van packaging design uit verschillende categorieën uit vele landen van de beste bureaus. Het werk voor onze klanten Perfetti Van Melle, Verkade, Liberty Health Care en Huize van Wely is geselecteerd voor deze bijzondere uitgave.

Nieuwe propositie van Klene

19 May 2010

SOGOOD ontwikkelt verpakkingen en dropvormen voor een nieuwe propositie van Klene. Annemiek Nederlof, product-manager bij Perfetti Van Melle: “Pondje Klene speelt in om de behoefte om kwalitatief te snoepen tegen een redelijke prijs. Het value for money segment is groot en Klene was daar tot op heden niet goed vertegenwoordigd. Daar gaan we nu verandering in brengen.”
Rob Verhaart, creatief directeur van SOGOOD: “Al jaren werken we succesvol aan het kwalitatieve imago van Klene als de beste dropmaker van Nederland. Het was dus best balanceren om een geloofwaardige propositie van Klene te ontwikkelen voor een lager prijssegment. We hebben gekozen voor het idee van een papieren zak waarop en drogist of kruidenier nog opschreef wat er in zit, nadat hij het zelf had afgevuld. Geloofwaardig vanuit de traditie en onderscheidend op het schap.”
PONDJE_DROPadvertentie.pdf

Verkade introduceert vernieuwde zoutjes

17 May 2010

SOGOOD heeft de nieuwe verpakkingen van Verkade zoutjes ontwikkeld. Simon van Dijk, brand manager Verkade: “Verkade heeft een sterke oorsprong in het segment van zoute biscuits. De laatste jaren is er weinig gebeurd in dit schap en daar gaat Verkade verandering in brengen. Verkade biedt Shuttels: overheerlijke, brosse ovengebakken crackers met zichtbare ingrediënten als kaas, ui en paprika. Die moet je proberen. Het assortiment Shuttels is uitgebreid met nieuwe smaakvarianten en daarnaast introduceren wij Krakels: een nieuwe lijn ovengebakken knabbelzoutjes.” Edwin Visser, directeur van SOGOOD: “Het zoutjesschap is wel even wat anders dan het koekschap van Verkade. We hebben hier gekozen voor een blauw opvallend blok op het schap. Er is duidelijk een familie verwantschap tussen de Shuttels en de Krakels, overigens een naam die wij voor Verkade hebben mogen ontwikkelen.”
VerkadeZoutjesadvertentie.pdf

Nieuwe verpakkingen voor Zuivelhoeve UK

24 Mar 2010

Zuivelhoeve heeft een succesvol productconcept. Inmiddels wordt het merk in verschillende landen op de markt gebracht, waaronder de UK. Martijn Sonneveldt, marketing manager van Zuivelhoeve: ‘Voor de Engelse markt hebben we de naam veranderd in Twekkelo, naar de plek waar de boerderij staat. Op deze boerderij vindt nog altijd de productie van dit bijzondere product plaats.’ Rob Verhaart, creative director van SOGOOD: ‘Naast de naamswijziging is de grootste verandering dat we nu gekozen hebben voor illustraties voor het fruit en een typografie die het persoonlijke onderschrijft. We willen de fotografie van de grote aanbieders niet proberen te overtroeven. Zuivelhoeve doet alles op zijn eigen kleinschalige manier.’
TWEKKELOartikel.pdf

Internationale verpakkingen voor Polyfilla Pro

26 Nov 2009

AkzoNobel heeft een nieuwe range vul-en egaliseer producten voor de professionele schilder ontwikkeld onder het nieuwe merk Polyfilla Pro. Er is bewust gekozen voor één merk en één ontwerp voor alle landen. SOGOOD kreeg de opdracht een voorstel te maken dat internationaal ingezet kan worden, rekening houdend met de verschillende merkenhistories en tradities van de verschillende landen. Het is voor SOGOOD interessant om nu, naast het lokale merk Alabastine, ook internationaal te werken en nu niet voor de consumentenmarkt maar voor de professional. Er is gekozen voor een functionele verpakking zonder poespas, maar die toch een heel krachtig, betrouwbaar en professioneel beeld oplevert. Het merk Polyfilla Pro zal gedurende de komende tijd in bijna alle Europese landen worden geïntroduceerd.
POLYFILLAadvertentie.pdf

Nationale Patiëntveiligheid Award 2009

24 Nov 2009

Ziekenhuizen in Nederland werken hard aan het voorkomen van onbedoelde schade. Een onderneming en ontdekkingstocht vol inspiratie om te doen, te ervaren en te (over)winnen; een ware ‘Expeditie Patiëntveiligheid’. Een toepasselijk naam voor het congres dat op 24 november 2009 in De Doelen te Rotterdam heeft plaatsgevonden. Ook minister dr. A. Klink van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport was aanwezig en reikte de jaarlijkse Nationale Patiëntveiligheid Award uit. De winnaar is dit jaar het Sint Lucas Andreas Ziekenhuis met een project dat is opgezet om medicatiefouten bij overdrachtsmomenten te voorkomen. SOGOOD geeft vorm aan alle uitingen van het VMS Veiligheidsprogramma, inclusief de award.
Case: VMS Veiligheidsprogramma
VMSadvertentie.pdf

Specialiteitskazen van ERU

02 Nov 2009

Koninklijke ERU voert een restyling van het gehele assortiment door. Nu komen er drie luxe varianten: Crème de Brie, Chèvre Doux en Crème au Bleu. Een lekkere kaas voor bij de borrel in een geheel nieuwe verpakking. Maurits Sandberg, marketing manager van Koninklijke ERU: “Wij zijn ambitieus. Ons assortiment breidt zich uit. ERU is er niet alleen voor op de boterham. Met deze drie soorten kan een ieder zichzelf verwennen.” Rob Verhaart, creative director en partner van SOGOOD:” Wij hebben in samenwerking met ERU ook de voorstellen gemaakt voor de fysieke verpakking. Met deze premium lijn zal de consument weer met andere ogen kijken naar ERU en wordt de schappositie versterkt.”
ERUadvertentie.pdf

Nieuwe verpakkingen Glitsa

19 Oct 2009

SOGOOD heeft de nieuwe verpakkingen van Glitsa, een merk van AkzoNobel, vormgeven. Vincent Mol, senior brand manager van AkzoNobel: “Wij hebben grote plannen voor Glitsa. Het is een specialisten merk dat naast de grootschalige DHZ zaken juist wordt ingezet in de betere verfspeciaalzaken. Het design was verouderd en sloot niet meer aan bij de premium positie die het in de markt inneemt. De afstand tot de concurrentie moest weer vergroot worden. Dit is uitstekend gelukt.”
Edwin Visser, directeur van SOGOOD: “Voor de kenner heeft Glitsa een grote herkenbaarheid. Het puur functionele karakter mocht niet aangetast worden. En de consument kan nu eenvoudiger zijn weg door het assortiment vinden; het gebruik van pictogrammen in het design zal hierbij helpen en zal tevens een bevestiging geven dat het juiste product gekozen is.”
GLITSAadvertentie.pdf

Internationale dessertsausen

05 Oct 2009

Dr. Oetker streeft naar zoveel mogelijk economy of scale. Daar waar mogelijk worden internationale verpakkingen ingezet in zoveel mogelijk landen. SOGOOD kreeg de opdracht een nieuw voorstel te maken dat internationaal ingezet kan worden. Joost van den Berg, brand manager bij Dr. Oetker Nederland: “Het is niet gemakkelijk om altijd één design te ontwikkelen dat in alle landen werkt. Maar dat is wel de policy en bepaalt het succes van Dr. Oetker. SOGOOD begrijpt precies wat er nodig is voor zo’n opgave.” Edwin Visser, strategy director en partner van SOGOOD: “Wij werken al jaren voor de Nederlandse verpakkingen voor de lokale producten van Dr. Oetker. Het is interessant om nu ook internationaal te werken. Natuurlijk zijn er lokale verschillen in assortiment, juridische aspecten e.d.. Maar de basis is nu eenduidig en voor de verschillende landen maken we kleine aanpassingen.” De verpakkingen zullen in uiteindelijk in circa 15 landen worden ingezet.

Redesign van Dr. Oetker Wolkentoetje

22 Sep 2009

SOGOOD kreeg de opdracht om op basis van nieuwe Duitse voorstellen voor Wolkentoetje een vertaling te maken voor de Nederlandse markt. Geertjan Vorstenbosch, marketing manager bij Dr. Oetker Nederland: “Het is niet gemakkelijk om altijd één design te ontwikkelen dat in alle landen werkt. Wolkentoetje is in Duitsland al jaren een begrip. In Nederland moeten we duidelijker laten zien wat het product precies is. Daarnaast moet er een duidelijk onderscheid zijn tussen de toetjes op een laagje room, versus die op een laagje fruit.” Rob Verhaart, creative director en partner van SOGOOD: “Wij werken al jaren voor de Nederlandse verpakkingen voor de lokale producten van Dr. Oetker. Het is interessant om nu ook aan zo’n  internationaal succes te mogen werken. Wij brengen in het design het concept, 'luchtig toetje op een laagje room/ fruit' nu nog duidelijker voor het voetlicht.”

MYLAPS sports timing bevestigt marktleiderschap

21 Sep 2009

Na de fusie van AMB en ChampionChip, ontstond een nieuwe organisatie, die internationaal marktleider is op het gebied van tijdswaarneming voor sporten. Een nieuw merk moest ontwikkeld worden. MYLAPS biedt een compleet en volledig product portfolio voor sporters, sportevenement organisatoren, clubs, tijdwaarnemers en toeschouwers. Richard Brandhorst, marketing director van MYLAPS: ‘Wij hadden behoefte aan advies welk merk we nu in de markt zouden gaan zetten en hoe we dat zouden gaan presenteren. Na een bureau oriëntatie kwamen we uit bij SOGOOD. Zij hebben ons op een heel praktische wijze begeleidt bij de ontwikkeling van verschillende scenario’s, de merknaamkeuze en de invulling ervan. Wij zijn uitermate tevreden over het resultaat.’ Edwin Visser, strategy director van SOGOOD: ‘Fantastisch om zo’n heel traject van merkontwikkeling en vormgeving te mogen begeleiden en uit te voeren. MYLAPS is het nieuwe merk dat in de markt wordt gezet. Elke sport krijgt zijn eigen platform, bijvoorbeeld MYLAPS Run versus MYLAPS Car. De uitstraling van dit seriemerk moet simpel, persoonlijk en accuraat zijn. MYLAPS helpt de sportprestaties te verbeteren. En dat voel je.’
MYLAPSadvertentie.pdf

Verkade Fairtrade chocoladeletters

09 Sep 2009

Bij Verkade staat alles in het teken van het maken van de lekkerste koekjes en chocola voor miljoenen Nederlanders. Nu komen Sinterklaas en Zwarte Piet met extra lekkere chocoladeletters, die niet alleen heerlijk zijn maar ook 100% eerlijk omdat ze zijn gemaakt met Fairtrade ingrediënten. Jessica Zomerdijk, brandmanager bij Koninklijke Verkade: “ De repen van Verkade zijn bijna één jaar van Fairtrade chocolade. Dit jaar wordt daar het hele Sinterklaas assortiment aan toegevoegd. We hopen dat de goede Sint zo vele kindertjes extra blij kan maken”. Edwin Visser van SOGOOD: “En daar hoort natuurlijk een nieuwe verpakking bij. Een verpakking voor een chocolade letter moet primair leuk zijn voor de kinderen. De oude verpakkingen gingen inmiddels een aantal jaren mee. De omschakeling naar Fairtrade was een mooie aanleiding om ze onder handen te nemen.”

Edwin Visser publiceert boek

23 Jun 2009

Het boek ‘Packaging design: a cultural sign’ van Edwin Visser is uitgegeven door de in designboeken gespecialiseerde uitgeverij Index Book uit Barcelona. Het is vormgegeven door SOGOOD. Het boek behandelt verpakkingen uit 22 verschillende landen uit alle werelddelen. Het laat zien dat packaging design een spiegel is van de cultuur van een land. Verpakken verhult niet, maar onthult. De supermarkt is een ideaal terrein om de cultuur van een land te onderzoeken. De eetgewoontes zijn gemakkelijk af te lezen aan de schappen. Welke producten worden er aangeboden, in welke variëteiten en hoeveel concurrentie is er? Het zegt alles over de gewoontes van de consument. Ook de vormgeving van lokale merken, die naast de bekende internationale merken staan, geeft een inkijkje in de maag en het hoofd van de plaatselijke bevolking. Traditionele verpakkingen wisselen zich af met hoogstandjes van modern design. Design is een reflectie van de cultuur.
BoekArtikel.pdf

Redesign Sleepzz

08 Jun 2009

Liberty Health Care heeft het merk Sleepzz dat de autoriteit is op slaapgebied. Het bestaat uit een serie van producten met elk hun eigen werking, eigenschappen en voordelen. Er is toenemende concurrentie op het schap ontstaan. Dat noodzaakt Sleepzz om een volgende stap te maken. Ron Piers, directeur-eigenaar van Liberty Health Care: ‘Wij hadden behoefte aan advies hoe het merk versterkt kon worden. Na een bureau oriëntatie kwamen we uit bij SOGOOD. Zij hebben ons op een heel praktische wijze begeleidt bij de ontwikkeling van verschillende communicatie materialen. We begonnen met de verpakkingen, maar ook de salesleaflets, toonbankdisplays en consumentenfolder zijn onder handen genomen. De handel heeft bijzonder positief gereageerd op dit initiatief. Wij zijn uitermate tevreden over het resultaat.’ Edwin Visser, strategy director van SOGOOD: ‘Naast alle grote foodmerken in onze portefeuille is deze aanbieder van slaapmiddelen een mooie aanvulling. We hebben het paraplumerk SLEEPZZ versterkt en toch het onderscheid per product vergroot. We hebben het slaapkamer gevoel in de verpakking gebracht.’
SLEEPZZadvertentie.pdf
Case: Sleepzz

Collectie speldjes voor inspiratie

25 May 2009

In de Marketing Tribune van deze week wordt een tipje van de sluier opgelicht van de grote collectie speldjes die SOGOOD heeft. Deze afbeeldingen van logo’s en verpakkingen uit de jaren zestig vormen een bron van inspiratie.
Bekijk hier het artikel: Speldjes.pdf

Verkade wint Wheel of Retail 2009

15 May 2009

Met Verkade Crunchsticks, in verpakkingen van SOGOOD, maakt Koninklijke Verkade de stap naar het tussendoorschap. Met deze innovatie wint Verkade de Distrifood Wheel of Retail 2009.

Amerikaans versus Europees verpakkingsdesign

01 Apr 2009

Over smaak valt te twisten. Een interview met een aantal deskundigen waaronder Edwin Visser van SOGOOD. Het hele interview is hier te lezen.
InterviewMT3103VSvsEU.pdf

ADCN nominatie

20 Mar 2009

Het werk voor het bijzondere Huize van Wely heeft een ADCN nominatie opgeleverd in de categorie verpakkingen.
Huize van Wely

DBA Design Effectiveness Award

04 Nov 2008

Op 4 november 2008 worden in London de DBA Design Effectiveness Awards uitgereikt. De jaarlijkse prijsuitreiking is prestigieus en heeft wereldwijd autoriteit. Commerciële data bepalen de beoordelingscriteria. Succesvolle cases demonstreren de koppeling van design briefings aan business doelstellingen: “good design and good business are a longterm relationship”.  Perfetti Van Melle bouwt jarenlang consequent aan het merk Klene. Nieuwe assortimenten zagen het licht. De mensen van SOGOOD zijn verantwoordelijk voor de dropvormen, de productnamen, de keuze van de type verpakkingen en de grafische vormgeving van alle verpakkingen. De case toont overduidelijk de effectiviteit van design aan.
Enkele resultaten over de periode 2003 - 2007: aantal SKU’s per winkel: + 92%, penetratie: +21%, marktaandeel: +82% en omzet: + 93%

Verkade Chocola nu Fairtrade

24 Oct 2008

De totale chocola productie Verkade zal Fairtrade zijn. Bart Merkus, algemeen directeur van Koninklijke Verkade: “Het van oorsprong oer Hollandse bedrijf is hiermee de eerste A merk fabrikant die op zo’n grote schaal chocolade met het Max Havelaar keurmerk op de markt brengt. Verkade voegt hiermee in één klap 20% toe aan de totale wereldmarkt van verkochte Fairtrade cacao!”. Edwin Visser van SOGOOD: “Het lastige en daarmee ook leuke aan de opdracht was hoe wij de grote herkenbaarheid van de Verkade repen op het schap moesten bewaren en daaraan toch op de juiste wijze het Fairtrade gevoel aan konden toevoegen. Van het geheel wordt de consument blij: de lekkerste chocola en toch ook een goed doel steunen.”

Kunst als inspiratiebron

17 Oct 2008

Edwin Visser geeft op het VisCom designcongres in Madrid de lezing ‘Kunstmerken: kunst als inspiratiebron voor commercieel grafisch design’.

SOGOOD van start!

01 Oct 2008

Op 1 oktober 2008 gaan Rob Verhaart, Edwin Visser en Ron van der Vlugt, alledrie afkomstig van TBWA\Designers Company, vol energie van start met hun eigen designbureau SOGOOD.
Foto: Marcel van der Vlugt